Det övernaturliga

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1202291 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det övernaturliga
Borgvattnets prästgård är en av de mest hemsökta platserna i landet. Skulle ni våga övernatta där? Vad kan spöken göra? Kanske skicka sjukdom och otur på oss. Men jag skulle nog våga övernatta där.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Fantasio.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202292 av memphis
Svar från memphis i ämnet Det övernaturliga
Min konfirmationslärare pratade om det! Borgvattnet. Han dog en tragisk död några år senare. Han hade fått sparken från kyrkan och jobbade på ett bygge. Så ramlade han ner från byggnadsdtällningen och slog ihjäl sig.Han hette Bengt och jag tyckte mycket om honom. Han gjorde konfirmationsundervisningen spännande.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1203579 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det övernaturliga
Jag är ytligt bekant med en man lite yngre än mig själv. Jag fick en inplastat visitkort av honom. "Paranormal researcher" står det på det. Han har väl slutat med sina spökresor, han tröttnade väl. Paranormal någonting var hans hemsidenamn.
Mer
4 år 5 månader sedan #1203615 av memphis
Svar från memphis i ämnet Det övernaturliga
Jag skulle gärna gå till ett psychic medium och höra lite om min framtid...för den är ganska tom. Men samtidigt kanske det för med sig otur?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1203618 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det övernaturliga

memphis skrev: Jag skulle gärna gå till ett psychic medium och höra lite om min framtid...för den är ganska tom. Men samtidigt kanske det för med sig otur?

du skulle ju kunna be till Jesus först, att Han uppenbarar demonerna bakom " de psykiska mediumen".
Mer
4 år 5 månader sedan #1203619 av memphis
Svar från memphis i ämnet Det övernaturliga
Jag har träffat Jesus en gång, i en dröm.

Jag bad på kvällen innan jag lade mig att jag skulle få se min hjälpande ande. När jag somnade drömde jag att jag gick i en dammig öken, och någon i fotsid tunika, en man, gick ett tiotal meter framför mig. Jag såg honom alltså bakifrån. När jag ropade efter honom vände han sig halvt om och jag såg att det var Jesus. Jag frågade: varför vill du inte prata med mig?

Han svarade: sluta rök hasch först. Och han gick vidare.