hallucinerar tror jag

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1315049 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hallucinerar tror jag

mrsearlgray skrev: jag tror jag precis hade en synhallucination? såg ut som att hela taket föll ner, vet inte riktigt vad jag ska göra nu? är stressad och har ångest
 

Var nog ingen hallucination utan en illusion dvs dina synintryck förvrängdes. En hallucination är när man ser saker utan synintryck. En illusion är mildare än en hallucination.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer .
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315050 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet hallucinerar tror jag
Jag missbrukade inte men fick visuella perceptionsstörningar. Var dock mycket aktiv och missbrukade arbete och gym, om det nu kan klassas som missbruk...
Mer
3 år 3 månader sedan #1315055 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet hallucinerar tror jag
Vi hade Dynamisk Psykiatri som kurslitteratur. Minns faktiskt inte vad han skrev om psykoser, men han är psyiater och psykoanalytiker och borde veta. Den ursprungliga boken kom på 80-talet men har nu omarbetats ordentligt och fått ett ansiktslyft. 

Dynamisk psykiatri - Johan Cullberg - inbunden (9789127093362) | Adlibris Bokhandel
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1315060 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet hallucinerar tror jag
Jag vet flera som har synhallisar eller haft som lever med schizofreni. Så sluta upp och fjanta dig som en babian! Ingen vacker syn! Vidrigt, hemskt är vad det är. En människa går runt som en jävla babian.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315128 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet hallucinerar tror jag
Vi har både synsinne och bildminne, varför skulle det vara sällsynt med synhallucinationer? Jag har sett det skrivet som Geta refererar till här på viska där Admin lagt in det. Jag fick mycket skit för att jag skrev att jag både hade rösthallucinationer och synhallucinationer och att det berodde på att jag drack alkohol eller att det skulle vara en hjärntumör, samt något mer jag nu inte kommer ihåg. När jag skrev det var siffran 5% av oss med diagnosen som skulle ha det. Speciellt "ser" jag handlingen i böcker utspelas såsom i bilder eller filmer. Jag förlade de flesta böcker i min barndom i kvarteret jag växte upp i på omöjliga ställen högt upp i takhöjd dit man får ta sig upp med stege för att se noggrannare på. Så fort jag ser stället jag förlade boken på i mitt inre synsinne kommer jag ihåg handlingen i boken. Åtminstone förr.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1315158 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet hallucinerar tror jag

Pimed skrev: Jag vet flera som har synhallisar eller haft som lever med schizofreni. Så sluta upp och fjanta dig som en babian! Ingen vacker syn! Vidrigt, hemskt är vad det är. En människa går runt som en jävla babian.

Det går inte citera på mobil utan man hamnar i det går mot slutet. 
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.