hallucinerar tror jag

  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314867 av IM
Svar från IM i ämnet hallucinerar tror jag
Ta kontakt med din sköterska eller KP på måndag och berätta, kan vara stressen som påverkat synhallucinationen att träda fram. Är du väldigt orolig,
ångestfylld över händelsen. Ta med din mamma och åk in och prata med läkare på akuten eller ring och rådgör med sköterska på akut. Tror att om du varit under stress en tid och det är när man är lite utanför banan hallucinationer plötsligt kan återkomma. Sömnen har kanske varit mindre bra det gör vädigt mycket, gör dig mer mottaglig. Så kan det vara även för mig, dålig sömn, tankar som gnager i dig, som skapar en frustation till ditt jag och din situation,  kan ge dig ett mörkare sinne, skapa ångest. Man är med den sjukdom man har känsligare. Man ska alltid ta en hallucination på allvar vid plötslig påhälsning. Kontakta vården. justera i medicin så att balansen kan återställas igen.
 
Last edit: 3 år 3 månader sedan by IM.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314873 av Geta
Svar från Geta i ämnet hallucinerar tror jag
Synhallucinationer är ovanligt vid schizofreni.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314897 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet hallucinerar tror jag

Geta skrev: Synhallucinationer är ovanligt vid schizofreni.
 

Har du någon forskning på det en länk eller nåt? Vi är några stycken som jag vet schizofrena som ser clowner och demoner, döda människor, gudar och Jesus ja allt möjligt. Är du så säker på att man inte har synhallisar vid schizofreni?
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314898 av Geta
Svar från Geta i ämnet hallucinerar tror jag
Synhallucinationer förekommer vid drogmissbruk, hjärntumörer och epilepsi.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314899 av krokus
Svar från krokus i ämnet hallucinerar tror jag
Geta,
i min ungdom såg jag min spegelbild förändras, men det klassas kanske inte som hallucination. Har schizotyp diagnos. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1314902 av Geta
Svar från Geta i ämnet hallucinerar tror jag
krokus,

Det räknas nog som illusion.