Gud finns inte!

Mer
7 år 1 månad sedan #921301 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Gud finns inte!

Utomjordingen skrev: Jo, eftersom andra utvecklade planeter har sett vårt liv här på jorden så kan dom utomjordingar manipulerat oss människor så att vi även får ett evigt liv nere i helvetet/himmelen fast vi är döda. Det är min egen teori som jag har kommit på själv!


grejen är att folk har dyrkat gudar sedan stenåldern och det har alltid funnits många olika gudar och religioner.
människor har konstituerat dem för att det skall bli lättare att leva ju.


www.so-rummet.se/content/mesopotamiens-och-egyptens-religioner

kristendomen kom långt senare innan de andra religionerna. :cry:
Mer
7 år 1 månad sedan #921316 av memphis
Svar från memphis i ämnet Gud finns inte!
jag är inte religiös på det viset att jag har fastnat för någon speciell religion, förutom att jag tycker om buddhism extra mycket, men däremot har jag egna direkta upplevelser av meddelanden från osynlig verklighet. min älskade gamla hund tex ger mig hälsningar och härom kvällen fick jag en hälsning i från Grinchen!!! visste inte att Grinchen finns på riktigt men tydligen för mig i alla fall!
Mer
7 år 1 månad sedan #921335 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Gud finns inte!

ispegelland skrev: jag är inte religiös på det viset att jag har fastnat för någon speciell religion, förutom att jag tycker om buddhism extra mycket, men däremot har jag egna direkta upplevelser av meddelanden från osynlig verklighet. min älskade gamla hund tex ger mig hälsningar och härom kvällen fick jag en hälsning i från Grinchen!!! visste inte att Grinchen finns på riktigt men tydligen för mig i alla fall!


du lever bara ett liv att någon osynlig ande skulle flyga ut ur kroppen till en annan dimension är inte sannolikt. :cry:
Mer
7 år 1 månad sedan #921337 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gud finns inte!
Har en gång befunnit mig utanför kroppen, så jag tror att man inte är beroende av kroppen.
Mer
7 år 1 månad sedan #921359 av memphis
Svar från memphis i ämnet Gud finns inte!
jag också Geta! nu påminde du mig. jag vaknade en morgon utanför min egen kropp, jag hängde uppe vid taket i vardagsrummet (!) sen fick jag liksom flyga in isovrummet, stanna över sängen, och falla ner i min kropp.
Mer
7 år 1 månad sedan #921360 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gud finns inte!
Ja, det var en gång, när jag vaknade som jag befann mig utanför kroppen.