Vill skriva deckare...

Mer
3 år 6 månader sedan #1292237 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vill skriva deckare...
Om ens barn är hotade Cosmos. Om man blir överfallen. Man måste få skydda sig och de sina. Mörda behöver man sällan göra men människan är KAPABEL att döda. Vi dödar aka mördar grisar varje dag. Och äter. Människan är inte ett tindrande ljus. I krig dödas det till höger och vänster.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1292238 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vill skriva deckare...
Du vet Memphis hur hårt liv som jag har levt på mina svackor här i livet. Jag blivit vittne och utsatt till vad människor kallar för största ondskan eller det grövsta. Och kände och frågade mej hur det kan vara sant och hur kan det vara så. Och jag fick svar. Långt ifrån alla svar. Kanske det minsta svaret. Men det gjorde det största avtrycket. Jag såg att jag hade kunnat bli så pass ondskefull att inget like skulle nånsin hittas om man inte heter Adolf Hitler. Men jag hade tur. Jag var inte ensam och jag hade kärlek i mitt liv. Trots dom dåliga och fruktansvärda förutsättningarna och omständigheterna från dag 1 som barn till vuxen. Men jag blev inte den här ondskefulla men jag har sett hur jag hade kunnat blivit det om jag hade varit ensam och inte blivit älskad av vissa starka och inflytelserika människor i mitt liv. Som ryckte upp mej och supporta när jag hade det som svårast. Ensamhet, utsatthet och ingen kärlek kan göra många galna. Men det är min personliga berättelse.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292239 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vill skriva deckare...
Men det är väl inte nödvändigt att mörda en journalist på en U-båt?
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1292241 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vill skriva deckare...

Amandara skrev: Om ens barn är hotade Cosmos. Om man blir överfallen. Man måste få skydda sig och de sina. Mörda behöver man sällan göra men människan är KAPABEL att döda. Vi dödar aka mördar grisar varje dag. Och äter. Människan är inte ett tindrande ljus. I krig dödas det till höger och vänster.


Precis Amandara tack snälla.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292242 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vill skriva deckare...

Geta skrev: Men det är väl inte nödvändigt att mörda en journalist på en U-båt?


Exactemente!!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1292244 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vill skriva deckare...
Vi kommer aldrig få veta i detta fall. Men det är ett gott försök Geta. Mycket vunnet.