Det här är en konstig bok eller?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1308288 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Det här är en konstig bok eller?
Skaffa dig hjärna nog att kunna läsa och dessutom förstå vad du läser.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308290 av Cosmos
Visst finns det genetiska faktorer som spelar in, utan dessa är det nog svårt att framkalla sjukdom. Jag tror att om sådana finns och man dessutom har störda föräldrar så är risken stor för att man insjuknar.

När det gäller mig själv så har jag båda riskfaktorerna. Arv och miljö. Hade jag inte haft så sjuka föräldrar hade det kanske gått vägen.

Jag tvekar inte att skylla på dem. Höll på att sprängas i föräldrahemmet och fick.min första psykos när jag var 14. När jag äntligen flyttade hemifrån var befrielsen total.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1308294 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Det här är en konstig bok eller?

Cosmos skrev: Visst finns det genetiska faktorer som spelar in, utan dessa är det nog svårt att framkalla sjukdom. Jag tror att om sådana finns och man dessutom har störda föräldrar så är risken stor för att man insjuknar.

När det gäller mig själv så har jag båda riskfaktorerna. Arv och miljö. Hade jag inte haft så sjuka föräldrar hade det kanske gått vägen.

Jag tvekar inte att skylla på dem. Höll på att sprängas i föräldrahemmet och fick.min första psykos när jag var 14. När jag äntligen flyttade hemifrån var befrielsen total.



Jo du har oxå haft det tufft. Tänk inte på det som har varit. Fokusera din energi på att skapa det bra och sunt mellan din särbo och dig och ta hand om dig. För du är värdefull. Jag vet vi bråkar mycket men det skulle betyda mycket om du idag levde ett bra liv. För oss alla som hade en sjuk uppväxt. Och alla som har det fortfarande. Revansch! Du borde föreläsa och skriva memoarer. Du är jävligt duktig på att skriva låtar.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308312 av Klanggedin
Vad aggressiv du är Pimed
Mer
3 år 4 månader sedan #1308316 av Geta
Pimed,

Höjer och sänker folk i ett kör.
Mer
3 år 4 månader sedan #1308318 av Klanggedin
Det är vanligt vid borderline... ena stunden är man en ängel, sedan är man en djävul... Kallas splitting om jag inte minns fel!