Det är nog Xanoren som spökar

Mer
15 år 2 månader sedan #184608 av Admin1
Isa-Alise fick problem att hon handlade kassvis med kläder, som hon inte riktigt var medveten om när hon fick Iktorivil.
Mer
15 år 2 månader sedan #184609 av Judalon
Jag fick Iktorivil ett tag, i tablettform, 0,5 mg vb.
"Fördelen" med Iktorivil är att den har en lång halveringstid och det anses vara "bättre" än xanor, en aning mindre potent. Men Iktorivil är en bensodiazepin det också. Läser man på om Xanor så framgår det i stort sett överallt att den ska användas adjuvant, d v s som tilläggsterapi till t ex en ssri eller annan medicin.
Mer
15 år 2 månader sedan #184610 av Geta
Det verkar som att benso sätter ner funktionsförmågan.
Sant eller inte???
Mer
15 år 2 månader sedan #184612 av Judalon
Olika människor reagerar olika. Jag har blivit berusad/bakfull på en hel del medicin så det går inte att säga på rak arm. Om man tar tillräckligt mycket då blir man till slut fullständigt utslagen.
Mer
15 år 2 månader sedan #184640 av mopa
Jag har tatt xanor i flera år, funkar bra. Man blir inte trött eller slö. Jag har depot.
Mer
15 år 2 månader sedan #184645 av Judalon

mopa skrev: Jag har tatt xanor i flera år, funkar bra. Man blir inte trött eller slö. Jag har depot.


Samma här, men inte depot-sorten. Ska byta över till depot. Jag blev trött i början när jag tog xanor men sedan avtog det. Nu behöver jag ta ganska många för att uppnå någon sövande effekt och det är inte poängen. Jag tar dem bara när jag behöver, de är på 0,5 mg och doseringen är max tre om dagen och det lyckas jag hålla.