Det är nog Xanoren som spökar

Mer
15 år 2 månader sedan #185392 av Räven
jag tar som sagt xanor varje dag och har inga problem med det.
har inga konstiga biverkningar eller något sånt.
problemet är bara att dom inte funkar så jättebra men dom funkar.
Mer
15 år 2 månader sedan #185393 av Buster136
Efter vad jag har förstått av andras erfarenheter så blir man lite lätt lullig av benso så jag kan tänka mig att uppmärksamheten försämras
Mer
15 år 2 månader sedan #185396 av Räven
jo man kan bli lullig men hellre det än hispig vilket jag tycker är farligare.

är man hispig när man kör bil går det kanske inte så bra.....är man lullig (inte bra det heller) så tar man det försiktigare i trafiken och har inte så himmla bråttom o så....
Mer
15 år 2 månader sedan #185554 av w200i

Admin1 skrev: Vid nedsättning av funktionsförmågan, så skulle man inte kunna klara sig själv utan behöva hjälp av olika slag för att övervinna funktionshindret. Jag har aldrig läst att bensodiazepiner framkallar sådana problem.


Det här blir ju i och för sig en lek med ord, men benso kan sätta ner reaktionsförmågan. Det är ju en sk CNS-nedsättande medicin.
Mer
15 år 2 månader sedan #185560 av Drummer
Benzomediciner kan som biverkan ge en försämrad rörelseförmåga och försämrad motorik.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #185902 av
Svar från i ämnet Det är nog Xanoren som spökar

Admin1 skrev: Vid nedsättning av funktionsförmågan, så skulle man inte kunna klara sig själv utan behöva hjälp av olika slag för att övervinna funktionshindret. Jag har aldrig läst att bensodiazepiner framkallar sådana problem.


Vanliga (1/10 - 1/100) CNS: Dåsighet


Mindre
vanliga (1/100 -
1/1000) CNS: Yrsel, koordinationssvårigheter

Hud: Hudreaktioner

GI: Gastrointestinala symtom

Ögon: Dimsyn.



Sällsynta
(1/1000 - 1/10000) CNS: Paradoxala reaktioner som excitationstillstånd, aggressivitet, hallucinationer, minnesluckor, sömnstörningar.

GI: Muntorrhet.

Skojar du med mig eller???? Nedsättning av funktionsförmågan är vida känt och det vet du också. Precis som det är om man dricker för mycket alkohol. Vissa klarar att gå hem från krogen efter en trevlig kväll och vissa hamnar i fyllecell. Dvs hjälp att övervinna funktionshindret.