Fråga om neuroleptika

Mer
14 år 7 månader sedan #242772 av w200i
Svar från w200i i ämnet Fråga om neuroleptika
Varför har du Lamictal, för epilepsi?
Mer
14 år 7 månader sedan #242774 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Fråga om neuroleptika

w200i skrev: Varför har du Lamictal, för epilepsi?


Eller som stämningsstabiliserare som jag.
Mer
14 år 7 månader sedan #242786 av ia-fia
Svar från ia-fia i ämnet Fråga om neuroleptika
Jag rekommenderar Zeldox den är ny men abilify vore nog ännu bättre har precis börjat med den själv. Trilafon har jag gått upp 14 kg med samt fått nervryckningar det är ingen trevlig medicin. Risperdal går man också upp i vikt av.
Hoppas det går bra. Men ta ny medicin den äldre sliter på kroppen.
Mer
14 år 7 månader sedan #242854 av igelkotten82
Svar från igelkotten82 i ämnet Fråga om neuroleptika
ia-fia,

Zeldox i sådana fall. Som sagt är Abilify inte min medicin. Men hurdan är den antipsykotiska effekten på Zeldox, är den mild? En medicin som bara fungerar för vissa känns som ett osäkert kort.

Som det ser ut nu lutar det åt Invega men jag har ännu inte hittat någon information om viktuppgång och effektivitet mot paranoida idéer gällande den medicinen.
Mer
14 år 7 månader sedan #242855 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fråga om neuroleptika
Du skulle kunna börja med att prova Zeldox för du borde gå ner i vikt då. Om Zeldox inte passar dig kan du prova Trilafon, som inte brukar ha någon viktuppgång. Risperdal kan ge viktuppgång, men den är bara 50 % av Zyprexans.
Mer
14 år 7 månader sedan #242880 av ia-fia
Svar från ia-fia i ämnet Fråga om neuroleptika
När jag frågade för invega, för jag var intresserad av att ta den, har hört mycket bra om den, fick jag höra att viktuppgången med den var lika stor som Risperdal. Zeldox ska vara en av dem man kan gå ned med. Min kompis har zeldox och han går inte upp i vikt.