Fråga om neuroleptika

Mer
14 år 7 månader sedan #242663 av igelkotten82
Svar från igelkotten82 i ämnet Fråga om neuroleptika
w200i,

Vanföreställningssyndrom som den primära diagnosen. Sedan allt det som medföljer: depressivitet, GAD/PÅ, sociofobi, depersonalisationssyndrom, personlighetsstörning...

Jag ska återuppta terapin, du har mer än en poäng - det är det jag huvudsakligen ska fokusera på. Men medicinfrågan känns även den aktuell eftersom jag har en 30 kilos övervikt.
Mer
14 år 7 månader sedan #242664 av Anacharphilchia
De mediciner jag rekomenderar är:
Cisordinol & Trilafon som depå injektion.
Fluanxol, Invega & Abilify som tabletter.

Jag har egen erfarenhet av Zyprexa..När jag stod på den så hade jag 30mg morgon & 30mg kväll..Dock så var det ju på den tiden då Zyprexa endast fanns som licens preparat..Viktuppgången var extrem från min normal vikt 84kg till sanslösa 128kg dock så har jag lyckats tappa all övervikt.

Mvh. // Insomnia011
Mer
14 år 7 månader sedan #242679 av w200i
Svar från w200i i ämnet Fråga om neuroleptika
Insomnia011:

Vem fan skrev ut 60mg Zyprexa per dag? :evil:
Mer
14 år 7 månader sedan #242697 av w200i
Svar från w200i i ämnet Fråga om neuroleptika
Om alla andra mediciner är lika. Hur har då måendet förändrats när du sänkte från 20mg till 10mg över tiden?
Mer
14 år 7 månader sedan #242716 av igelkotten82
Svar från igelkotten82 i ämnet Fråga om neuroleptika
w200i,

Mer energisk, mer paranoid, gladare, stirrigare, mindre sömnig, både mer och mindre socialt funktionell, dessutom har jag mist det trygga stadiet man har mentalt på 20 mg.
Mer
14 år 7 månader sedan #242717 av igelkotten82
Svar från igelkotten82 i ämnet Fråga om neuroleptika

Insomnia011 skrev: De mediciner jag rekomenderar är:
Cisordinol & Trilafon som depå injektion.
Fluanxol, Invega & Abilify som tabletter.

Jag har egen erfarenhet av Zyprexa..När jag stod på den så hade jag 30mg morgon & 30mg kväll..Dock så var det ju på den tiden då Zyprexa endast fanns som licens preparat..Viktuppgången var extrem från min normal vikt 84kg till sanslösa 128kg dock så har jag lyckats tappa all övervikt.

Mvh. // Insomnia011


En vän har Cisordinolinjektioner och han har en kulmage liknandes min egen.

Abilify gör mig manisk, irriterad och stressad.

Invega verkar intressant av det jag har läst här på forumet. Men har den effekt mot den specifika problematik jag uppvisar, dvs. paranoida tendenser?

Trilafon har tardiv dyskinesi som högre benägenhet än nyare neuroleptika... Det är en djungel.