Fråga om neuroleptika

Mer
14 år 7 månader sedan #242887 av ia-fia
Svar från ia-fia i ämnet Fråga om neuroleptika
Min kompis har allvarlig psykoser och han klarar zeldox så den är nog inte mild så det tror jag inte. Beror nog på dosen.
Mer
14 år 7 månader sedan #242939 av igelkotten82
Svar från igelkotten82 i ämnet Fråga om neuroleptika

ia-fia skrev: Min kompis har allvarlig psykoser och han klarar zeldox så den är nog inte mild så det tror jag inte. Beror nog på dosen.


Okej, skönt att höra. Jag ska ta upp det med läkaren nästa gång jag träffar honom/henne (dessa eviga stafettläkare, aldrig en fast stödpunkt).
Mer
14 år 7 månader sedan #242987 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fråga om neuroleptika
En filosof kom fram till jag tror det var den här; Arkimedes lär ju ha sagt: Giv mig en fast punkt, och jag skall rubba jorden. ...

sv.wikipedia.org/wiki/Arkimedes

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #243625 av Anacharphilchia
Zeldox funkar jättebra på mig och mina zyprexa och seroquel kilon bara rasar av nu :D

jag har inte fått mycket biverkningar heller

Douleur skrev: Hej.

Jag har ätit Zyprexa i runt 3 år och gått upp totalt ungefär 40 kilo. Denna medicin är dock så överlägset bra mot min paranoia och mina vanföreställningar att jag fortsatt äta den, utmärkt livskvalitet. Jag har nu bestämt mig för att byta medicin, eftersom risken för diabetes är överhängande, och även fastän läkare efter läkare säger att jag ska fortsätta äta den, oavsett levervärden. Så vilken rekommenderar Ni av:

Risperdal
Trilafon
Zeldox

Det jag vill bli av med är vikten, men inte den sedativa/ångestdämpande effekten. Seroquel verkar många behålla övervikten med, tyvärr, vissa även med Risperdal.

Ger Trilafon besvärliga biverkningar och en högre benägenhet att utveckla dyskinesier?

Tack.