Nu har jag börjat med Abilify, biverkningar och verkan

Mer
12 år 8 månader sedan #427597 av krokus
Hm... hur känns huvudvärken?

Dricker du kaffe? Har hört att migrän kan motverkas med kaffe. Nu kanske det inte är migrän du har.

Har du glasögon/linser? Ibland kan man få ont i huvudet om man ser dåligt i och med att man måste anstränga ögonen mer än vanligt.
Mer
12 år 8 månader sedan #427598 av Lukas
Huvudvärken känns som ett tryck mot tinningarna och ett band över pannan.
Jag dricker kaffe minst 2 koppar per dag.
Jag har inte glasögon och ser bra, behöver inte kisa eller nåt.
Mer
12 år 8 månader sedan #427615 av krokus
Lukas, du har kanske redan läst här www.1177.se/Stockholm/Fakta-och- ... huvudvark/

Spänningshuvudvärk, eller huvudvärk av spänningstyp som den numera allt oftare kallas inom sjukvården, kan kännas som ett åtstramande band över pannan eller hjässan, eller som om något tyngde uppifrån. Ibland känns det som om man har en för trång mössa. Värken kan också sitta i nacken, i käkarna och tinningarna.

Mer
12 år 8 månader sedan #427643 av Lukas
Ja symptomen liknar de vid spänningshuvudvärk. Finns det fler möjligheter?
Mer
12 år 8 månader sedan #427646 av krokus
Tja, det finns migrän, läkemedelsutlöst huvudvärk, Hortons huvudvärk, bettrelaterad huvudvärk, trigeminusneuralgi. Det kanske finns fler sorters huvudvärk men dessa och spänningshuvudvärk är nog vanligast. Nu är ju inte jag läkare men det verkar ju som att det kan vara spänningshuvudvärk du har.
Mer
12 år 8 månader sedan #427896 av Lukas
Kan man få konstant spänningshuvudvärk över en natt? .? Jag har aldrig haft det förut. Vad ska man ta mot den, panodil?