Nu har jag börjat med Abilify, biverkningar och verkan

Mer
12 år 8 månader sedan #427900 av Isa-Alise
Testa om det försvinner med alvedon eller panodil... om det inte blir bättre, testa med lite mjuk gymnastik för nacke och axlar... annars är det nått annat än spänningshuvudvärk...
Mer
12 år 8 månader sedan #427933 av krokus
Själv har jag haft mer eller mindre konstant huvudvärk i 10 år nu. Akupunktur är antagligen den enda behandlingsmetoden som jag inte har provat. Funderar på att köpa en sån där spikmatta, se om det hjälper.

Gå till husläkaren och berätta om din huvudvärk. Om du har tur så gör han/hon en vettig utredning med hjärnröntgen och hela köret och kommer fram till någon bra behandling. Om du har otur så skriver han/hon ut något Alvedonliknande och tycker att du ska nöja dig med det.

Tar man Alvedon och andra smärtstillande för länge så kan man få läkemedelsutlöst huvudvärk som sitter i bakhuvudet. På mig kändes det som om någon tog en kniv och körde in i bakhuvudet. :cry: Inte roligt alls.
Mer
12 år 7 månader sedan #429858 av Lukas
Nu har jag varit hos läkare med min huvudvärk. Han trodde det var spänningshuvudvärk och gav mig några starka värktabletter. Vi får väl se om det hjälper.
Mer
12 år 7 månader sedan #429862 av Isa-Alise
Jag hoppas att din huvudvärk går över...
Mer
12 år 7 månader sedan #429966 av Admin1
Hoppas att huvudvärken går över nu. Skönt att det inte var något allvarligt.
Mer
12 år 7 månader sedan #432993 av Lukas
Det känns som om det är risk för att jag är på väg in i en psykos nu. Hur bär man sig åt för att häva en psykos i tid? Räcker det med lite högre dos neuroleptika? Har 10 mg Abilify och 4 mg haldol nu (ökat från 3 mg) Borde jag öka haldoldosen ytterligare? Hur högt?