Nu har jag börjat med Abilify, biverkningar och verkan

Mer
12 år 8 månader sedan #427476 av Isa-Alise
Kanske är spänningshuvudvärk...
Mer
12 år 8 månader sedan #427481 av Lukas
Det är en möjlig förklaring. Läste på 1177 att det kan bero på obalans mellan olika kemiska ämnen i hjärnan. När man ändrar doseringen av neuroleptika lär det bli en obalans mellan olika kemiska ämnen i hjärnan. Det var förklaringen för den kroniska varianten. Hoppas jag inte fått den. Vad kan det mer vara?
Mer
12 år 8 månader sedan #427568 av Admin1
Jag tror som Isa-Alise att det kan vara spänningshuvudvärk och det kan kännas som ett band över pannan.
Mer
12 år 8 månader sedan #427584 av Lukas
Oavsett vad huvudvärken och det sämre måendet beror på så kanske det gör att jag behöver ett bättre skydd mot psykos, så jag har nu gått upp till 3mg Haldol + 10 mg Abilify, min kontaktperson tyckte också så. Huvudvärken kvarstår dock så jag emottager tacksamt tips på vad den beror på och hur man blir av med den.
Mer
12 år 8 månader sedan #427592 av krokus

Lukas skrev: Huvudvärken kvarstår dock så jag emottager tacksamt tips på vad den beror på och hur man blir av med den.


Sover du med bettskena? Vissa tuggar eller gnisslar tänder när de sover och kan därför få huvudvärk.

Har du spända muskler i nacke och/eller axlar? Det kan också ge huvudvärk. I så fall kan massage eller en värmedyna på axlarna hjälpa.

Eller så kan det helt enkelt vara en biverkning på dina mediciner. Då vet jag inte vad du kan göra, tyvärr.
Mer
12 år 8 månader sedan #427596 av Lukas
Tack för dina svar.
Jag har inte bettskena. Jag gnisslar inte tänder. Jag har inte spända muskler i nacke/axlar. Jag har ätit mina mediciner rätt så länge så om det var en biverkan borde den ha dykt upp tidigare.