Bästa Sömn medicinen

  • trance
  • Besökare
  • Besökare
12 år 9 månader sedan #417214 av trance
Svar från trance i ämnet Bästa Sömn medicinen
nä inte direkt. de tycker väl att jag ser ut som alla andra västeuropéer. men många verkar tro att jag är amerikan, på utseendet. annars, när jag pratar svenska tror de flesta att jag är från england eller tyskland :P
Mer
12 år 9 månader sedan #417250 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Bästa Sömn medicinen

silent skrev: tänkte höra med er här angående sömn mediciner vilken är bäst att använda har själv prövat propavan och lergigan och fick inte mycket sömn med dom alls

vet att många sömn mediciner kan man bli beroende av vilka kan då rekommenderas helst där man inte kan bli beroende och framförallt ingen viktuppgång skall försöka hitta nån sömn medicin och testa det och sen se om man kan få mer sömn än det man har just nu nån som kan tipsa om något eller några :)


Med allt som redan är sagt vill jag gärna passa på att inflika att träning har en bra effekt på sömnen speciellt om det är fysisk och psykisk träning som gör att man blir helt uttröttad, och därför har lätt för att sova mycket djupt och länge. Det förefaller vara bra att inte öka på GILZ (glucocorticoid- induced leucine zipper)utan snarare öka på mer DSIP .
Mer
12 år 9 månader sedan #417356 av soligmorgon
Svar från soligmorgon i ämnet Bästa Sömn medicinen
jag äter zopiklon 15 mg per kväll och det funkar fint för mig.
Sover bra hela natten och drömmer inte massa jobbiga saker som jag gör utan. :)
Mer
12 år 8 månader sedan #421384 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Bästa Sömn medicinen
Ärade herrskap, jag skulle gärna rekommendera er att pröva att onani innan sömnen (så kallad runkning)

Det har enligt hörsägen utövat en god medicinsk effekt på utövarna, då de insomnat med en lätt kindblossande rodnad. Greppa runt de könsdelar ni finner stimulerande och sedan kan ni fantisera kring handlingar ni känner skulle excitera eder kroppsligen, sedan är det bara att runka på, därefter kan det för vissa gå lättare att insomna. Att smeka edera könsdelarna är också ett sätt att komma er själva närmare. Booty shake är en teknik varvid den så kallade runkaren gör samlagsrörelser "[i:2qji1fy9]Move your ass and tour soul will follow[/i:2qji1fy9] för att lättare nå ut i etern.... Testa dig fram.


Obs! Tänk på att ha något att torka av magen på ifall du ägnat dig åt självbefläckelse! Att bara snabbt slaska av magen med tubsockorna ger inte den bästa sömnen. Även om det är en gammal kär Svensk tradition.
Mer
12 år 8 månader sedan #421386 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Bästa Sömn medicinen
Mindfulnessmeditation är annars ett bra alternativ. Jag somnar på 5 - 10 minuter om jag mediterar på kvällen...
Mer
12 år 6 månader sedan #435643 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet Bästa Sömn medicinen
Jag har Tenox och Melatonin, det fungerar ibland, ibland inte. Annars så har jag också tröttande mediciner, Seroquel Prolong 900mg till natten och 45mg Mirtazapin + upp till 600mg vanliga Seroquel vid behov (200mg åt gången). Men jag har fortfarande svårt att sova så äter Inositol och Valeriana om det behövs, det är naturläkemedel och min läkare vet om att jag tar dem.