Bästa Sömn medicinen

Mer
12 år 9 månader sedan #416064 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Bästa Sömn medicinen
Har propavane plus Zopliklon
Mer
12 år 9 månader sedan #416093 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa Sömn medicinen
I senaste Läkemedelsboken och kapitlet Psykoser rekommenderas tillfälligt Zolpidem eller Zoplikon vid sömnsvårigheter. Själv använder jag Propavan och det fungerar bra. Om jag använder 2 mg Risperdal istället för 1 mg Risperdal, så behöver jag inte använda någon Propavan.
Mer
12 år 9 månader sedan #416223 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Bästa Sömn medicinen
Mindfulness är för mig den bästa sömnmedicinen...
Mer
12 år 9 månader sedan #416232 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bästa Sömn medicinen
Jag har fått Mirtazapin och skall ta första tabletten idag och det för sömnen, annars är den ett antidepressivt preparat och jag sökte på webben och fann att jag bör ta den omkring 20-21.00 för att må bra morgonen efter.
Här är sajten där jag fann svaret på när jag skulle ta den på kvällen, med början idag, har medicinen hemma nu. www.familjeliv.se/Forum-4-50/m51177191.html

Spännande att se om jag sover på den och om det är någon hangover effekt, som det är på Seroquel och om den verkar på sömnen lika snabbt, som Seroquel. Felet med alla mediciner av icke beroende sömnmediciner är hangover effekten som jag tycker är jobbig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 9 månader sedan #416264 av silent
Svar från silent i ämnet Bästa Sömn medicinen
zoplikon ser intressant ut och undrar nu ni som tar den är det bara ibland ni tar den eller tar ni den jämt och hur länge har ni haft den medicinen och funkar den bra för er ? och vilka biverkningar fick ni med denna skulle vilja testa denna men är rädd för beroende risken inte kul om man skulle bli beroende av zoplikon
Mer
12 år 9 månader sedan #416269 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Bästa Sömn medicinen
Zopiklon = Imovane har varken gjort mig beroende eller gett mig sömn. Men det är så olika från person till person. Kan ju vara värt att prova.