Skillnad Seroquel och Seroquel Depot

Mer
11 år 9 månader sedan #501613 av Nissegossen
Förlåt, det var luddigt formulerat av Hanna_Norr, som sagt den vanliga seroquel finns bara i 25 mg och högre doser, vet dock ej i vilka doseringar den finns.

Jag uppfattade det som att hon trappade upp genom att ta en halv 50mg tablett depot.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #501615 av Nissegossen
Jag känner här som så, att nu får Hanna_norr skriva här, det är ingen idé att jag fortsätter tjafsa här.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #501616 av maria-w
Ja det kan du ha rätt i sisan. Min man brukar oxå resonera så. Nu äter jag neuroleptikan iallafall. Det tycker jag är bra gjort för jag är jämt rädd för att dö.

Jag har fått två akuttider på vårdcentralen för ekg och varit in till akuten en gång. De säger varenda gång att allt är som det ska så då blir jag lugn ett tag. Därför ty kte jag att det kunde vara skönt att sluta så jag skulle slippa vara rädd. Men då fick jag jätteonda röster och de skrämmer mig mer än medicinen.

Man får försöka lita på att de har koll.
Mer
11 år 9 månader sedan #501840 av Hanna_Norr
Jag har alltså ätit 50 mg Depot en tid som jag trappat upp till det genom att tidigare bryta depot-tabeletten 50 mg. Nu fick jag vanliga Seroquel och var rädd för att de skulle börja verka mycket snabbare än Depon, pang på - då jag blir väldigt påverkad av 50 mg Seroquell när den nått sin effekt.
Mer
11 år 9 månader sedan #501841 av björk
D e inga Häst piller väl :?:
Mer
11 år 9 månader sedan #501885 av sisan

björk skrev: D e inga Häst piller väl :?:


:) Näe men man kan påverkas olika beroende dos eller vad den är avsedd att mildra.

Jag har nu min dos serequel depot ( avsedd för natten) dos höjd till 300mg av en kunnig invandrad läkare.
Är from 2009 mer vaken under dagarna än på länge och mår bra tack vare läkare Irajsh.


Pga felmedicineringen de fem åren from 2004 -2009 då jag ordinerades att ta 50mg depot till en början på morgonen och 100mg till natten.
( OBS ) utav två Svenska läkare
Jag kommer aldrig bli återställd.