Skillnad Seroquel och Seroquel Depot

Mer
11 år 9 månader sedan #501576 av maria-w
De vanliga finns inte i 50 mg. Inte enligt fass iallafall.
Mer
11 år 9 månader sedan #501590 av Nissegossen

maria-w skrev: De vanliga finns inte i 50 mg. Inte enligt fass iallafall.


Nä, jag vet! Jag har 25 mg tabletter och har 2 st till natten!
Jag vet inte ett dugg om Depot!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #501596 av maria-w
Hon frågade ju. Jag tänkte att om hon ätit samma slags tabletter hela tiden så behövde hon ju inte vara rädd. Om hon skulle byta och somnade redan på depot så förstår jag att hon inte vill proppa i sig vanliga.
Lägsta möjliga dos är väl bäst.
Mer
11 år 9 månader sedan #501599 av sisan
Jag var fel medicinerad med serquel depot i ca 5 år.
Ordinerad att ta depot på morgonen till en början 150mg och jag fattade inte att det var depoten som gjorde mig trött framemot lunchtid och sovklar innan kväll.
Påtala om tröttheten pga min fd make tyckte att jag sov mycket.
Fick till slut en ny läkare som förstod problematiken och tack vare honom och hans kunskap om serequel depot
ATT den ska tas vi sänggående och INTE på morgon då man ska upp till ex jobbet som jag på morgonkvisten.
Jag vart förbannad på denn förra läkaren då jag kände att mina dagar gick åt att försöka hålla sig vaken när depoten var avsedd att hjälpa mig att sova nattetid.
Jag kunde vara klarvaken från kl. 23.00 till kl.07.00 då det var dax att ta medicin och sen till jobbet.
Kroppen fick slita hårt under dagen bara för att jag var tvungen att hålla mig vaken.
Mer
11 år 9 månader sedan #501604 av sisan

maria-w skrev: Hon frågade ju. Jag tänkte att om hon ätit samma slags tabletter hela tiden så behövde hon ju inte vara rädd. Om hon skulle byta och somnade redan på depot så förstår jag att hon inte vill proppa i sig vanliga.
Lägsta möjliga dos är väl bäst.


Att ta lägsta dos kan slita hårdare på kropp+själ
dvs ifall kroppen och knoppen egentligen behöver högre dos för att må bra.
Jag avstod länge från höjd dos och det var ett dumt val.
Mer
11 år 9 månader sedan #501611 av Nissegossen

Hanna_Norr skrev: Jo, jag är säker, jag bröt nämligen tabletten.

maria-w skrev: De vanliga finns inte i 50 mg. Inte enligt fass iallafall.

Maria, hon bröt en 50 mg seroquel depot tablett i två, så det har kanske uppstått ett tankefel?

I alla fall om jag förstått rätt!Den som kan svara på det är ju Hanna_Norr själv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum