Skillnad Seroquel och Seroquel Depot

Mer
11 år 9 månader sedan #501888 av Geta
Jag var också dödstrött när jag tog Hibernal- fast jag tog den på kvällen.
Mer
11 år 9 månader sedan #501899 av Admin1
Seroquel Depot kan doseras en gång dagligen medan Seroquel tabletter doseras 2 gånger dagligen. Vill minnas förr när bara vanliga Seroquel tabletter fanns att en del klagade på hjärtklappning som kom kort tid efter de tagit tabletter och i en timme ungefär. De vanliga tabletterna ger snabbare effekt, men sannolikt mer biverkningar som hjärtklappning, yrsel och trötthet. De vanliga Seroquel tabletterna har förlorat sitt patentskydd i våras och är billiga nu och heter oftast Quetiapin Actavis eller någonting ditåt. Seroquel Depot är fortfarande patentskyddad.
Mer
11 år 9 månader sedan #501927 av Saari
Jag tar 900mg Seroquel Depot och 400mg vanlig Seroquel. Det är för att jag ska bli lite tröttare på kvällen, men det fungerar inte. Får väldigt mycket hjärtklappning men äter beta-blockerare mot det. Jag är så van vid dosen att jag inte får någon sömngivande effekt. Däremot är jag väldigt trött, dock inte sömnig.
Mer
11 år 9 månader sedan #501979 av sisan
Saari!
Väldigt höga doser serequel du tar.
Varför har du inte vanlig sömnmedel ex. imovane eller liknande för att kunna somna ?
Mer
11 år 9 månader sedan #502492 av Saari
Jo, det är höga doser och det känns i kroppen. Jag äter Stilnoct och tar Xanor Depot och ibland Xanor samt Heminevrin vid extremare sömnbrist.
Mer
11 år 9 månader sedan #502502 av maria-w
Oj, det var höga doser. Du måste vara trött jämt :(
:kram