Hur skall man göra för att få benzo.?

Mer
9 år 1 månad sedan #725451 av charlie2

Cosmos skrev: Det som skiljer dem åt är att Rohypnol är starkare och slår till snabbare. Medan jag bara blir sömnig och tråkig på Sobril kan jag vara uppe och vara flummig på Rohypnol. Det är ju visserligen en insomningstablett men många använder dem som drog.

Sprit och roppar ska man INTE blanda. Det blir ett patologiskt rus och man blir i stånd till vad som helst. Ja, som Nissegossen. Fast det kan sluta betydligt allvarligare.


stjävklar så skall man inte dricka på dessa. :nej
MEN man skall följa läkarens ordination. :tummenupp
undra vad jag skall göra för att få tag på imovane tex:?
Mer
9 år 1 månad sedan #725454 av Cosmos

Nissegossen skrev: Har bara haft en panikångest attack i mitt liv. Den jag hade gick jag ur ett par minuter senare och har aldrig haft det igen.

Vanlig ångest har jag haft, dödsångest har jag haft, men det är en lågintensiv ångest och den går att komma ur medvetet och det utan någon som helst benzo! Gå emot ångesten och vad den hotar med. Du kompromissar enbart med ångesten och blir aldrig fri ifrån den på det sättet.

Man kan driva en människa långt, men till slut går man till attack mot det som hotar en till livet, det är inget konstigt med det. Det gör en råtta också om den saknar övriga alternativ.

En ångest kan man gå emot och gå rakt på den och säga åt ångesten, okej, jag gör inte som ni säger, ni får lägga vad ni vill i andra vågskålen, men jag rubbar mig inte en tum! Du får då en så stark ångest att du inte har haft det förut, men då skall du se att ingenting av det ångesten hotade med hände i verkligheten. Efter att ha gått emot ångesten några ggr blir du fri ifrån ångest. Helt fri från alla rädslor!

Är det inte värt det för att bli kvitt ångest? Detta behöver du inte en enda benzotablett för att göra! Jag är ett bevis på det.

Du har så rätt. Min pappa brukade säga att man skulle låta ångesten "rinna igenom" sig. Allting annat med andning och avslappning kan man glömma. Det är bara jag som kan tampas med odjuret. Ångest är ofta förbundna med tvångstankar. Dessa kan man inte möta. Istället måste man lära sig att helt enkelt skita i dem. De bara växer om man ägnar dem uppmärksamhet.

Lågintensiv ångest under en hel dag tar jag ibland benzo och Nozinan mot. Men ofta kan man bli fri ändå genom någon form av fysisk ansträngning.

Riktig panikångest hade jag när jag var nyinsjuknad. Men den var psykotisk till sin karaktär. Jag blev anfallen av något utomjordiskt, himlen störtade sig över mig och det fanns ingenstans att ta vägen. Och jag gick bara sönder, började hoppa framför bilar och rusade runt genom stan. De här ångestattackerna (eller vad det var) återkom hela tiden oavsett var jag befann mig. Jag hamnade ju på psyket förstås och där satte man mig på skyhöga doser Librium, d v s benzo, dygnet runt. Undrar var den medicinen tog vägen. Den var bra.
Mer
9 år 1 månad sedan #725455 av Cosmos
Ångest är ju en side effect av den grundläggande sjukdomen. Renodlad ångestsjukdom finns inte även om t ex tvångssyndrom/OCD kallas för detta. Fobier är bara ett symptom på underliggande konflikter eller vanföreställningar.

Det är därför det är tveksamt om KBT verkligen hjälper. Det man kallar för mindfullness är bättre fast det är en felaktig term. Det handlar snarare om att rensa hjärnan från allt utom nuet och bara observera utan att fastna med tanken.
Mer
9 år 1 månad sedan #725456 av Cosmos

Nissegossen skrev: Theralen används vid avvänjning av både alkohol och narkotika.

Nej inte generellt. Mot abstinensen använder man Tegretol (fast man har en generika som jag inte minns namnet på). T. är en ep-medicin och ska förebygga tuppjuck. Faktiskt ger man Sobril och Stesolid under alkoholavgiftningen under tre-fyra dagar.

Fast nu är det väldigt längesedan jag gjorde "en resa".
Mer
9 år 1 månad sedan #725473 av Richard
Jag bad om Heminevrin när min doktor sa att jag skulle minska ner på mitt drickande, eftersom jag har hört att det ges till alkisar. Han bara skrattade lite, o sa;
-Nja, så illa är du inte ute. Dessutom är de beroendeframkallande, så det får du inte!

Läste på lite mera när jag kom hem, o det ges tydligen till svårt alkoholiserade personer vid avgiftning.

EDIT: Har provat Heminevrin en gång, men fick bara en massa stickningar i näsan...
Mer
9 år 1 månad sedan #725492 av koi
Jag fick Heminevrin när jag blev inlagd. De trodde nog jag var nersupen. Fast jag hade varit helnykter i 7 månader! Men mitt hjärta började fladdra av dem. Jag kunde inte sova för jag låg bara och kände efter hur hjärtat bommade starkt och fladdrade. Så jag slutade med dem på en gång.