Haldol.

Mer
9 år 1 månad sedan #733414 av Deliria
Haldol. skapades av Deliria
Hej alla,

jag har en fråga gällande Haldol. För tillfället går jag på 2 mg Haldol om dagen. Det hjälper mot en hel del symptom plus att det "tar ner mig" rent generellt. Eftersom jag har en dissociativ sjukdom så har jag en del dissociationer som Haldolen inte är direkt effektiv mot. Min make vill nu jag ska gå av Haldolen för han menar att det dissociativa blivit sämre sedan jag ökade Haldol till 2 mg. Han håller dock med om att övriga symptom blivit bättre. Vad jag undrar, har någon här koll på om Haldol kan förvärra dissociativa tillstånd? Har själv aldrig hört något om det. Vill mest stilla min partners oro.
Mer
9 år 1 månad sedan #733417 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol.
Tror inte det. Borde vara tvärtom.
Mer
9 år 1 månad sedan #733419 av vnv
Svar från vnv i ämnet Haldol.
Skräpmedicin enligt mig då jag blev psykotisk av Haldol...

/vnv :!:
Mer
9 år 1 månad sedan #733442 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Haldol.
Önskar jag kunde lugna dig, men jag måste tyvärr säga detsamma, åt 1 mg i två veckor, blev klart sämre, slutade med lpt.
Mer
9 år 1 månad sedan #733465 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Ok, så min man hade rätt att oroa sig. Har gått på Haldol av och till under flera år och har inte märkt något nämnbart mer än att jag blir "zombifierad" och mindre hallucinationer. Men jag antar att det givetvis kan bli annorlunda gång till gång.
Borde försöka få tag på min läkare i så fall. Har fått ca 3-4 timmar sömn de senaste veckorna. Det gör ju inte direkt saken bättre. Bara så svårt att veta om det är medicinen som är problemet eller en själv.
Mer
9 år 1 månad sedan #733577 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Haldol.
En god vän till mig hade väldiga problem med dissociation, hon blev hjälpt av Zeldox.