Haldol.

Mer
9 år 1 månad sedan #733582 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Haldol.
Dålig sömn kan ställa till det för vem som helst. Själv avskyr jag Haldol och vill slippa den, men svårt att säga om den orskar dina problem genom att inte "bita" ordentligt.
Mer
9 år 1 månad sedan #733604 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Sömnbrist är verkligen inte bra. I mitt fall beror det på en kombination av biverkning och mig själv. Blir en ond cirkel. I bästa fall blir allt bättre om jag går av haldolen. Men jag kommer behöva
någon annan neuroleptika- Tyvärr har jag testat en hel del men biverkningar har gjort att jag behövt sluta på dem. Abilify ökade mitt blodsocker markant (och jag är diabetiker), Seroquel gav för stor viktuppgång men var annars bra, Zeldox gav mig en ännu mer konstig verklighetsuppfattning, Risperdal gav okontrollerat förhöjda levervärden, Zyprexa ingen större effekt, Fluanxol ingen större effekt, Invega gav mig mani. Haldolen var lite en räddning, och det känns riktigt jobbigt om det inte finns något som kan ersätta den.
Mer
9 år 1 månad sedan #733606 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol.
Har haft Risperdal hela tiden sedan 1998. Mina levervärden har inte påverkats. Är också diabetiker.
Mer
9 år 1 månad sedan #733608 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Antar att det är från individ till individ. Det var min endokrinolog som upptäckte att levervärdena spårat ut. De återgick till normalt efter jag slutade på Risperdalen.
Hyperglykemi av Abilify har jag hört inte är så ovanligt.
Mer
9 år 1 månad sedan #733695 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol.
Antipsykotika brukar inte påverka dissociativa besvär och saknar effekt mot falska psykoser, som är en slags dissociation. Ett alternativ du kunde prova är Perstasin tabletter, som är samma sak som Trilafon. Läkaren måste ansöka om licens för att få använda det. Peratsin liknar Haldol, men har mindre biverkningar. Solian kan vara bra att testa också.
Mer
9 år 1 månad sedan #733724 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Jag fick en läkartid idag, och vi ska gå igenom neuroleptika-alternativ. Tack så mycket för tipsen, Admin1. Trilafon har jag lite koll på men trodde endast de fanns i depotinjektioner. Solian har jag inte hört om innan.