Haldol.

Mer
9 år 3 veckor sedan #736658 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol.
En licens brukar ta en vecka ungefär eller lite till. Vad gäller Solian är det nog en rutinsak. Apoteken har nog inte det på lager, så det tar en dag till att beställa Solianen.

Vad gäller depression så kan Haldol ge depression och även i låga doser ökar risken för depression.
Mer
9 år 3 veckor sedan #736685 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol.
Annars kan jag rekommendera Peratsin, jag själv har injektioner med Trilafon varannan vecka och den hjälper mig med min psykossjukdom. Eftersom Peratsin (Trilafon)kan ge biverkningar, eller då att jag tar Injektioner har jag även Akineton mot biverkningarna och det är min må bra medicin och jag har haft Akineton nu i 41 år, alltså sedan jag insjuknade i Schizofreni. Trilafoninjektioner är viktneutrala och påverkar inte vikten. Jag har stått på Trilafoninjektioner sedan 1980.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 veckor sedan #736760 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Trilafon är tanken om Solian inte går vägen.
Mer
9 år 3 veckor sedan #736763 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol.
Jag är övertygad om att du kunde ha Trilafon injektioner var 14de dag utan problem. Får du en dos rätt inställd för dig är det bättre och färre biverkningar än Haldol och det går att se i blodprover där de mäter koncentrationen i blodserum och där har Psykiatrikern möjlighet att se om du är under eller överdoserad. Ligger du "Rätt" har du knappast några biverkningar och har inga problem med biverkningar.

Om du sedan skulle få ett återfall och bli psykosnära, det märker du om du har en vaknatt, ta då en dagsdos av Peratsin extra, dock ej över maxdos enligt Fass, som tillägg till Trilafonet och då droga ned dig natten efter med sömnmedicin så att du säkert sover, så är symptomen borta dagen efter.

På det konceptet har jag hållit mig borta från alla inläggningar på sjukhus sedan årsskiftet 86-87.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 veckor sedan #736765 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol.
Dessutom gör injektioner att det går förbi levern och ger ingen leverpåverkan. Vilket det gör via ett oralt intagande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 veckor sedan #736792 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Det låter faktiskt riktigt bra, speciellt det där utan leverpåverkan.