Haldol.

Mer
9 år 1 månad sedan #734009 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol.
Trilafon tabletterna heter numera Peratsin och läkaren måste ansöka om att få skriva ut dem. Samma sak gäller Solian, som har bättre effekt än Peratsin och dessutom har viss antidepressiv effekt. Solian skiljer sig från överiga antipsykotika och har man haft problem med de flesta kan Solian vara värt att prova.
Mer
9 år 1 månad sedan #734028 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Jag har skrivit ner medicinerna och hoppas min läkare är lyhörd nästa vecka. Har nu behövt gå av Haldolen och det känns inte direkt bra. En konstant upplevelse av att jag inte är människa, och vissa idéer ter sig mer rimliga än vad de brukar.
Ingenting ger något direkt känslomässigt intryck, avsaknad av njutning. Klättrar på väggarna och vet inte hur jag ska orka ännu en vecka med det här. Hallucinationerna håller sig fortfarande borta. Min partner känner sig maktlös och är ledsen
för att jag inte direkt är känslomässigt närvarande. Hoppas att det snart börjar gå åt rätt håll.
Mer
9 år 3 veckor sedan #736067 av Richard
Svar från Richard i ämnet Haldol.
Tycker Haldol är jättebra! Det är det enda som passar mig, som hjälper. Tar 4 mg var kväll. Risperdal hjälper också, men de blir jag jättetrött av, o går dessutom upp i vikt.

Har provat de flesta nyare neuroleptika, men inget har hjälpt, har bara blivit fet av dem.
Mer
9 år 3 veckor sedan #736081 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Håller med dig Richard, de nyare preparaten har varit väldigt jobbiga. Min läkare har skickat iväg en förfrågan om Solian nu, hoppas de godkänner licensen (tack för tipset Admin1).
Mer
9 år 3 veckor sedan #736276 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol.
Licensen blir säkert godkänd. Det fina är att färre avbryter behandlingen med Solian jämfört med t.ex Haldol. Haldol har en fördel och det är att effekten är bra mot akut mani, men Zyprexa och Risperdal har också denna effekt.
Mer
9 år 3 veckor sedan #736582 av Deliria
Svar från Deliria i ämnet Haldol.
Jag håller på att få ECT nu, läkarna misstänker att jag har någon icke-klassisk form av depression (vad det nu betyder). Solian är tänkt att sättas in efter ECT-behandlingen är slut. Vet någon hur lång tid det brukar ta för en licens att bli godkänd?