Ökat antal fettceller?

Mer
6 år 7 månader sedan #981005 av Carmen Al Kebab
Äter du 4 gånger per dygn och sover lite? Då beror det på det... Försök äta 2-3 gånger per dygn.

Svårt att se ämnesomsättningen sänka på Abilify... Tänk noga vad du äter/dricker, kolla kalorierna.
Mer
6 år 7 månader sedan #981007 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ökat antal fettceller?
Admin1, du har umgåtts med för få psykiskt sjuka som stått på antipsykotika. Därför har du inte sett hur vackra ungdomar förvandlats till rena skräckexemplen efter en tids medicinering.
Mer
6 år 7 månader sedan #981030 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Ökat antal fettceller?
Ja, Abilify har verkligen förstört mitt utseende, men jag börjar få tillbaka en del av det nu.

Så mycket som jag tränar och så nyttigt som jag äter, borde jag gå ner i vikt, har aldrig tidigare haft problem att gå ner i vikt. Tror det beror på att fettförbränningen i levern har avstannat, att levern prioriterar att förbränna medicinen innan fett.
Mer
6 år 7 månader sedan #981035 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ökat antal fettceller?
Nåt skit är det. Jag brukar säga att jag har 10kg mer fett på kroppen med de nyare antipsykotikan. Däremot på Peratsin har jag klarat hålla vikten ganska ok, t.o.m. nästan kommit i form. Nu har jag visserligen gått upp 7kg, men beror NOG snarare på dåliga vanor än medicin.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 7 månader sedan #981040 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ökat antal fettceller?
Neuroleptika är ena jävlar när det gäller viktuppgång. Ökar aptiten.
Mer
6 år 7 månader sedan #981042 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ökat antal fettceller?
Förstör utseendet dessutom. Har sett foton före och efter medicinering. En kvinna såg ut som Agneta Fältskog i sin ungdom.