Ökat antal fettceller?

Mer
6 år 7 månader sedan #981507 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Ökat antal fettceller?
Har väldigt bra koll på kost, dieter och träning, då jag alltid varit smal tidigare. Är inte van att behöva kämpa så här mycket för att gå ner i vikt. Men får helt enkelt vänja mig vid att kontrollera maten och träna mer än jag gjort tidigare, trots att jag var smalare innan och inte behövde göra det då.
Mer
6 år 7 månader sedan #981543 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ökat antal fettceller?
Gardenia, vilka mediciner står du på?

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 7 månader sedan #981545 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökat antal fettceller?

Geta skrev: Nissegossen, du märkte ju plötsligt att du hade gått ner i vikt, när du ställde dig på en våg. Sitter det inte i?

Taskigt nog har jag gått upp efter det, trots att jag knappt äter något. Det stämmer inte i kroppen med mediciner, man är inte herre över kroppen, den vill något annat än vad jag själv vill

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #981556 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ökat antal fettceller?
Håller med dig Nisse och G<rdenia och Geta och : antipsykotika påverkar ens vikt och min egen slutsats är att det "i början" går att träna bort dessa zyprexa-kilon men att det med åren blir permanent och svårt att träna bort. jag måste äta medicin som ökar ämnesomsättningen nu vid 45 års ålder, fast det härleds till min lithiumbehandling. vet ej om det kommer att ha någon effekt än för det har velats med behandlingen. Men Nisse! Du som knappt äter något !! Du älskar ju att laga mat och äta :) det är ju så, gör jag med!
Mer
6 år 7 månader sedan #981558 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Ökat antal fettceller?
jag har inte gått upp i vikt av all antipsykotiska, för mig beror det på vilken medicin det är. Jag fick viktökning på Abilify men samtidigt så gav Zyprexa inte viktökning, den som har störst risk gav ingen viktökning. Haldol är jag lite osäker med... men vet mer snart
Mer
6 år 7 månader sedan #981560 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Ökat antal fettceller?
glömde Zeldox, den gav liknande hungerkänslor som Abilify, jag tror dom har likheter , men jag gick ändå inte upp mycket i vikt