Oljan i Abilify Maintena

Mer
6 år 2 månader sedan #1025331 av Geta
Svar från Geta i ämnet Oljan i Abilify Maintena
fake news...
Mer
6 år 2 månader sedan #1025367 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Oljan i Abilify Maintena
varje förfylld spruta innehåller 400 mg aripiprazol.


Efter beredning innehåller varje ml av suspensionen 200 mg aripiprazol. Pulver: Karmellosnatrium, mannitol, natriumdivätefosfatmonohydrat, natriumhydroxid. Vätska: Vatten för injektionsvätskor.

Var är oljan?

Går man upp av oljan? Inte om den inte finns. Annars så lär det nog vara lite som admin påpekar. Nisse skyllde iaf inte olja för sin olycka. Jag tror inte heller att ngn av alla de injektioner jag haft har bidragt till min viktökning direkt.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025382 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Nej, jag tror absolut inte att jag gick upp i vikt pga oljan! Det berodde på att jag åt mer och rörde mig mindre. Men undrade om oljan också kunde bidra till viktuppgången? Om oljan finns.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025409 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Oljan i Abilify Maintena

Gardenia skrev: Nej, jag tror absolut inte att jag gick upp i vikt pga oljan!

Ok, om jag bara får fråga då...
*skrapar lite med foten i gruset* :vissel
Vad står i första inlägget?

Det berodde på att jag åt mer och rörde mig mindre.

Faktiskt behöver inte det ha betytt allt, Abilify kan i vissa fall leda till viktuppgång. Det är ju komplext och individuellt. Drogen är också rätt ny ändå.

Men undrade om oljan också kunde bidra till viktuppgången? Om oljan finns.

Frågar du en läkare, nej, frågar du en fysiker, ja allt annat lika ökade du med (exempel)2 gram. Men de två grammen är ju ingenting och tas naturligtvis om hand av kroppen.
Får du en böld som infekteras inifrån så tar ju kroppen hand om den för det mesta, kanske man behöver antibiotika/kortison.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025410 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Ok Undrande, du menar att Abilify är komplext och kan leda till viktuppgång, trots att man tränar och äter som vanligt?
Mer
6 år 2 månader sedan #1025411 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Hur många ml är det som sprutas in ifall man får en dos på 400 mg?