Oljan i Abilify Maintena

Mer
6 år 2 månader sedan #1025037 av Nissegossen
För att ha stor rumpa det hade hottentotterna innan de utrotades, faktiskt sant
sv.metapedia.org/w/Hottentotter

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025038 av Nissegossen
Oljan är där för att medicinen skall sippra ut långsamt ifrån muskeln det görs för att få ut medicinen långsamt ut i blodet. Det blir då ett depåläkemedel
Det är rakt igenom en vegetarisk olja

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025042 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Ok, tack Nissegossen för infon! Oljan lär väl försvinna i samband med att medicinen försvinner från depån?

Jag förstår inte detta med att oljan skulle bli inkapslad i muskeln, hur då och vad skulle då hända? Att muskeln sväller upp?
Mer
6 år 2 månader sedan #1025082 av Nissegossen
Vännen, jag har stått på skyhög dosering utav medicin på 1970-talet, då Siqualon enantat (korttidsverkande) 250 mg Samt 100 mg Hibernal, underhålls dosen var 14de dag på Siqualon var decoanat (Långtidsverkande) 6,25 mg. Jag har läst journalen från den gången, jag var ordinerad 250 mg Siqualon var tredje timme vid behov och ävenså Hibernal 100mg var tredje timme vid behov. Fick två injektioner av vardera på en vecka, då hade jag så ont i skinkan att jag knappt kunde sitta och äta. Läkaren hade dispens av socialstyrelsen för att ge dessa hästdoser.

Du skulle verkligen bli skrämd utav sprutan om du fick se den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025083 av Nissegossen
Hade jag vägrat ta medicinen hade de gjort det med tvång

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025101 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Oj Nissegossen, det måste varit fruktansvärt.

Visst försvinner väl oljan från depån i samband med att medicinen försvinner från kroppen?