Oljan i Abilify Maintena

Mer
6 år 2 månader sedan #1025418 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Japp, du mixar ju med allt genom att öht ta medicin. Sen kommer det till odds, du vet, en av tio eller en av hundra...
Du har tvångstankar kring din injektion.
Det står inget om olja i innehållsförteckningen och hur mycket vätska det blir i total volym står det heller inget om.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025446 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Oljan är väl bara 1-2 g fett på en månad i Abilify Maintena. Helt försumbart jämfört det andra fettet du äter under samma tid. Säkert kilovis på en månad.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025449 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Knappast att jag äter kilovis med fett på en månad!
Mer
6 år 2 månader sedan #1025450 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Ja, jag har ganska mycket ångest och tvångstankar kring injektionerna. Var så sjukt snygg, vacker, vältränad och smart innan jag blev tvångsmedicinerad med Abilify. Mitt liv är helt förstört!
Mer
6 år 2 månader sedan #1025456 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Oljan i Abilify Maintena
Visst mixar jag med allt under tiden jag tar medicin, men efteråt då? Kroppen borde ju återgå till det normala efter att medicinen försvunnit ur kroppen? Nu har det snart gått 9 månader sedan min senaste injektion av tre.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025478 av Nissegossen
Får säga som så, att när de tänkte sluta tillverka Trilafon hade jag och min dåvarande psykiatriker ett samtal och han föreslog Invega tabletter för senare övergång till injektion och jag började då med tabletter, på två månader på Invega gick jag upp 20-25 kg och när Admin här hade då sett att Trilafon inte skulle tas bort, för det var många som kritiserade, både personal patienter kraftigt och företaget vek sig och fortsatte med injektioner.
Ett Finskt bolag gjorde tabletterna peratsin varpå jag var på mottagningen och jag sade till dåvarande ssk att Trilafon fanns att tillgå, varpå hon tog upp jobbmobilen och ringde upp honom då han satt på två tjänster en på öppenvården och då Mölndals sjukhus som överläkare försluten vården pga personalbrist. Han sade direkt i luren att ge mig min injektion.

Jag har trots att inte Trilafon har någon inverkan på mig vad gäller min vikt, har jag inte kunnat gå ned de kilo som Invegan skapade, något av det samma verkar du ha.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum