mitt livs största experiment

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 6 månader sedan #53629 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet mitt livs största experiment
Bra att du har kunnat släppa dem där tankarna som upptog så mycket av din tid. Nu har du gjort ett val, och det är att må bra! Bravo!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 6 månader sedan #53633 av Nissegossen
Lycka till Molgan! Önskar jag kunde gjort detsamma när jag först insjuknade, att min sjukdom bara hade den första lilla prövningen och att jag gått fri från fortsatta psykoser.

Detta för att sedan gå vidare ut i livet med jobb, relationer som kunde lett till familj och barn Dvs ett vanligt Svensson liv!

Nu är mitt liv kört på den punkten, men synd at klaga! För man har gått igenom så mycket att egentligen borde jag inte leva fortfarande om man ser det så.

Som sagt var ta vara på livet och värdera det du nu fått väldigt högt, för det är få förunnat utav de som haft den här diagnosen som kommit så lindrigt undan, så lycka till!

Menar av hjärtat detta!

Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 6 månader sedan #53644 av Fredrik
klovis,

Grattis till att det går så bra klovis!
Mer
17 år 6 månader sedan #53645 av Inwatto
Trevlig läsning, Molgan! Grattis till att du känner dig stabil, det är viktigt för självkänslan.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 6 månader sedan #53672 av Admin1
Bra att du börjat jobba och att du mår så pass bra som du gör nu. Jag har också använt Citalopram och jag tyckte också att den var väldigt bra för mig, även om jag tog låg dos.
Mer
17 år 6 månader sedan #53738 av klovis
Tack för stödet! Jag får säga att jag känner mig mer frisk än sjuk nu. :)
Fast tankarna på att ha schizofreni finns kvar. Mitt automatiska försvar mot att tänka fel är påslaget, vilket känns jobbigt. Blir inget utrymme åt dagdrömmande då och det blir ganska likriktade tankar:) Det kanske är lika bra att det är så ett tag, det kommer nog blekna bort med tiden. Helst när jag börjar känna mig stresstålig igen.