Haldol

Mer
3 år 1 månad sedan #1329069 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Har ringt 1177. Det pirrar/känns kallt på läpparna. Det är nog inte så bra. Jag skulle återkomma om det inte gått över till 08. när jag tar nästa tablett. Eller blir värre.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329177 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol

martina skrev: Blir man mindre trött av Haldol än risperidon? Vilken ger högst viktuppgång? Doseras de lika?

Risperidon kan ge trötthet främst första veckan, men kan ge viktuppgång. Haldol ger inte trötthet och minimal viktuppgång, men högre doser Haldol kan ge depression och darrningar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329181 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Haldol
Tror folk blir skakis när dom tänker på hallisar dom haft.. vad är värst?
Mer
3 år 1 månad sedan #1329186 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Trilafon är snällare vid biverkan än Haldol, ingen viktuppgång, rättare har gått upp i vikt med den, men också ned i vikt överhuvudtaget snällare än Haldol, Inga biverkningar på den mängd medicin jag har nu på Trilafon. Om man får biverkningar på den, det skall inte jag ha på Trilafon jag konstrade och sade jag har biverkningar och det skall inte jag ha på den här medicinen. ssk sade jag beställer läkartid. Läkaren sade vi tar ett blodprov och mäter halten medicin i blodserum. Tog blodprov nästa gång jag skulle ha injektionen sade ssk, det trodde jag inte, fick lägre dos, inga biverkningar längre 0,6 ml (108mg/ml) är vad jag har

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1329190 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Trilafon är bara med spruta?
Mer
3 år 1 månad sedan #1329210 av IM
Svar från IM i ämnet Haldol
Har du märkt någon skillnad koi, på haldol, känns det lugnare, som om hallucinationerna mattas av eller är det oförändrat ?