Haldol

Mer
3 år 1 månad sedan #1329495 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Najs. Bra å veta. Har 1 mg på morgonen och 1 mg på kvällen. Ska höja till 2+2 på fredag. Har iofs 2 mg Risperidon kvar. Som ska trappas ut efter att Haldolen funkar.

Kanske var en försmak.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329812 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Kan man få stark ångest av Haldol?

En av rösterna säger ”Du kommer sluta andas.” Och då måste jag tänka på att ndas hela tiden, annars slutar jag.

Hon säger även att hjärtat kommer stanna och att jag ska dö.

Är det hon? Eller Haldol? Som orsakar det här? Ångest
Last edit: 3 år 1 månad sedan by koi.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329815 av IM
Svar från IM i ämnet Haldol
Det är rösterna, sjukdomen inte medicinen, jag hade ringt sköterska för rådgivning, eventuellt pratat med sjuksköterska,läkare om inläggning under tiden ny medicin sätts in, tror kanhända att det kan vara ett effektivare sätt för att se om Haldol kan bli till din fördel och hjälpa dig från att höra röster. Dosen kanske kan höjas i lite snabbare takt eller så ser man att haldol varken gör till eller från av doshöjning. Röster och ångest är som en ond cirkel svår att ta sig ur utan hjälp av de med kunskap. Du borde kunna få hjälp med inläggning under utprovning.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329817 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol
Haldol brukar ge rastlöshet som liknar ångest.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329819 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Jag är inte rastlös. Jag har ångest. Känns som hjärtat stannar. Och jag slutar andas.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329821 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Haldol

Haldol brukar ge rastlöshet som liknar ångest.
Det håller jag med om, Geta. Vad rastlös jag var. Var ute o irrade varje dag. Hemskt!