Har du någonsin köpt narkotikaklassade läkemedel olagligt?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 7 månader sedan #89493 av Jocke
Har faktiskt varit med om att bli kallad knarkare + att andra har velat köpa av mig. Så är det i en småstads idyll. Det med knark-stämpeln ska inte en alkis kalla mig för, så jag sa det var rena rama dumheterna!

Neuroleptika är väl inte narkotikaklassat. Annars skulle jag väl behöva visa upp leg varje gång på apoteket. Rena okunskaperna råder även bland bildat folk! Vad hemskt!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 7 månader sedan #89499 av Mammas son
Jocke,
Om det är mig du syftar så så tog jag upp detta med försäljning/byteshandel av Zyprexa som ett svar på andra inlägg. Geta var ju förvånad över att någon överhuvudtaget ville få neuroleptika, och jag berättade bara om hur jag varit med om liknande.

Dock aldrig sagt något om att neuroleptika skulle vara narkotikaklassat. Det har åtminstone jag aldrig skrivit någonstans.

Jag brukar sällan få visa upp legetimation när jag hämtar ut medicin, även av typen Citodon, Ketogan, Stesolid, Fluntrazepam eller någon annan av mina narkotikaklassade mediciner. Ibland får man jag dock göra det. Fast det kanske har med saken att göra att dom känt igen mig från tidigare tillfälle, men ska allt vara enligt regelboken så ska väl leg visas, men det behöver jag sällan göra. Även om jag hämtar hos apotekare som jag aldrig varit i närheten av.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 7 månader sedan #89501 av Jocke
Nä, jag pratar om min nuvarande arbetsplats, ursäkta om du kände dig träffad! Att bli kallad knarkare för att man äter trilafon, är jävligt magstarkt! Numera äter jag andra preparat. Ursäkta min otydlighet.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 7 månader sedan #89507 av Evillynn
behöver själv alltid visa leg, men det måste man väl med e-recept.
Mer
16 år 7 månader sedan #89513 av Nissegossen
Inte om Apoteks personalen vet vem du är!

Är du stammis hos samma personal så vet de vem du är!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 7 månader sedan #89516 av Mammas son
Jag brukar alltid få ganska många uttag på varje recept. Och man får ju pappersrecept efter varje gång. E-receptet kan liksom inte ligga kvar i systemet. Kanske är det vid tillfällena som jag fått ta ut läkemedel för första på just det receptet som dom har velat ha legitimation av mig? Jag tänker nog över det.