Hur lång tid kan det ta ?

Mer
16 år 5 månader sedan #97895 av sihzzle
Svar från sihzzle i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
X, jag börjar nästan också fundera på om avtrubbningen beror på min psykos . kan man få negativa/kognitiva symtom även fast man inte har schizofreni utan endast en psykos diagnos ?. För jag har varit utan medicin i typ 2-3 veckor nu och jag känner mig fortfarande avtrubbad men ändå lite piggare när jag inte äter medecinen.
Mer
16 år 5 månader sedan #97903 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur lång tid kan det ta ?

sihzzle skrev: Jag tror på dig nissegossen men jag tror att jag är en av dom 10% som lyckas. Förut när jag slutade med medecinen så kom symtomen tillbaka efter några dagar men nu är det inte så längre och jag kommer lyckas :)


Eftersom symptomen kom tillbaka förra gången du försökte sluta, så kommer det säkert tillbaka denna gång också, men det tar säkert bara litet längre tid denna gång. Om jag var du skulle jag börja med antipsykotika igen. Figuren försökte att sluta med Abilify och han fick tillslut tvångsvård samt fick börja med Abilify igen.
Mer
16 år 5 månader sedan #97912 av Nissegossen

Admin1 skrev:

sihzzle skrev: Jag tror på dig nissegossen men jag tror att jag är en av dom 10% som lyckas. Förut när jag slutade med medecinen så kom symtomen tillbaka efter några dagar men nu är det inte så längre och jag kommer lyckas :)


Eftersom symptomen kom tillbaka förra gången du försökte sluta, så kommer det säkert tillbaka denna gång också, men det tar säkert bara litet längre tid denna gång. Om jag var du skulle jag börja med antipsykotika igen. Figuren försökte att sluta med Abilify och han fick tillslut tvångsvård samt fick börja med Abilify igen.


Jag var på Figuren och varnade honom precis som jag nu varnar dig!

Jag frågade honom efteråt och påpekade vad jag sagt till honom och han gav mig rätt
Om du är förnuftig, så sluta inte med medicinen! Tro mig, det kommer inget gott utav det här!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 5 månader sedan #97913 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
Även om man inte gör bort sig under psykosen
så brukar det komma en förskräcklig depression
efteråt innan man kommer på fötter igen.
  • Gäst1
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #97957 av Gäst1
Svar från Gäst1 i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
SCIT - en ny behandling låter ju onekligen lovande. Undrar hur lång tid det tar innan den behandlingen kommer till Sverige?
Ett självständigt liv är kanske mer mot kognitiva svårigheter.

Jag visste att man för 10 år sedan kom på att nya hjärnceller bildas. Medicinen Edronax påstods göra det (läste detta påstående i DN för några år sedan).
Men i Peter Kramers bok (han som skrev om depressionsmedicinen Prozak och blev känd) säger han att det inte gäller för de som har haft depression, manier och psykos. Kanske han har fel...man ska inte tro okritiskt på allt man läser.
Mer
16 år 5 månader sedan #97982 av sihzzle
Svar från sihzzle i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
Har varit utan medicin i snart 3 veckor och jag kan bara säga att jag mår hur bra som helst . Känner mig piggare och gladare och inga psykotiska symtom alls . Har lite svårt att sova på nätterna ibland bara men det är nog för att jag slutat med remeron också .