Hur lång tid kan det ta ?

  • Gästi
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 månad sedan #117983 av Gästi
Svar från Gästi i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
Återställer sig hjärnan helt från de medicinska gifterna från de olika neuroleptiska preparaten? Eller kan man få bestående deformationer eller andra permanenta förändringar av dem?
Mer
16 år 1 månad sedan #117988 av Nissegossen

sihzzle skrev: well well ni hade rätt allihopa jag skulle inte slutat med medecinen blev bara mer och mer paranoid utan att jag själv märkte det,tillsist så jag fick börja med en trilafon var uppe i en bra dos och började tveka om jag behövde den men sedan när läkaren sänkte dosen så blev jag tvärparanoid och fick röster . Ska börja med injektioner istället så kan jag inte sluta med medecinen så där. Har lpt och har varit inlaggd ett bra tag nu och längre lär det bli ...så jag lever jag e inte död :)

Kommer alldrig dö även när jag dör ska jag springa runt som en ande och spöka. Kanske där man befinner sig i ett gränsland till döden hela tiden man kan juh alldrig veta ? kanske e död utan att jag vet om det eller ska dö snart . Igentligen kanske man ska vara psykotisk och det vanliga människan är den sjuke . Har iaf fått bra medeciner nu benzo hjälper bra men snart tar väll den jäveln bort det . Ska alltid mixtra med medeciner så det blir en massa knas uppe i hjärnkontoret en verkar som att man är någon jävla försöks kanin för hans experiment .... kanske vi alla är igentligen ...försökskaniner när vi blir gamla kanske vi e ännu sjukare pga alla kemikalier som pumpat i hjärnan hela livet .....bläääää ge mig knark bara hjälper bättre än alla jävla hispa piller !!!!!!!!!!!!!!
VET ATT DU ÄR HÄR INNE OCH LÄSER VET ALLT BIBLIOTEKARIEN BEVAKAR ALLT MEN BÖRJAR DU JÄVLAS SÅ KOMMER DU INTE BEFINNA DIG I NÅGOT JÄVLA GRÄNSLAND DÅ KOMMMER DU FÅ GÅ RUNT OOCH SPÖKA DITT JÄVLA AS


Bra att du får vård nu, ta det lugnt, och gör inget dumt mot någon!
Du kommer att bli deppad om du inte är det!

det går att skapa en bra relation till vårdpersonalen! tala med sunt förnuft och brusa inte upp!
Garanterat bäldesläggning och hästdoser med intramuskulär depå injektioner, och garanterad LPT på dig!
Nej, var så snäll du bara kan bli, så´slipper du att ligga inne på hispan.
När du kommer ut från sjukhuset ta de depå injektioner med Trilafon och avpassa dosen till lägsta möjliga utan att du får fler psykoser.
Du kan klara dig lika bra som jag.

Jag tar depåinjektioner med trilafon varannan vecka och har inte varit inlagd sedan 1986, dvs 22 år.
Ta vara på vad vi skriver, så kan vi hälpa dig igenom det helvete du befinner dig i!

Kram sihzzle!

Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 1 månad sedan #118517 av sihzzle
Svar från sihzzle i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
Tack för alla vänliga ord . Förstår att medecinen är bra för mig och jag kommer nog behöva den resten av livet hjärnan e juh helt förstörd av allt missbruk . Fick första injektionen för några dagar sen och tabletterna håller på att trappas ut börjar redan känna mig bättre blir bara lite lätt darrhänt och trött av medecinen. Men får ett skönt lugn av den.

Nä sitta på psyket är inget liv börjar tröttna på det nu , är lugn och sansad med personalen och tjaffsar inte med dom för vill hem igen men kanske hamnar på gruppboende och då kommer det ta tid innan jag blir utskriven för sånt kan ta tid att hitta. fattar inte hur jag ska stå ut om det blir ett halvår till eller nått . befinner mig inte på akutpsyk utan på en annan psykenhet där vårdtiden är mycket längre men man har det mycket bättre än på akutpsyk lugnt och skönt och dom flesta i personalen är bra.
Mer
16 år 1 månad sedan #118519 av sihzzle
Svar från sihzzle i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
glömde bara säga att ni ska ha det bra alla och nu går jag i skaran som säger "sluta inte med medecinen" inte utan samråd med läkare iaf. kunde gått så mycket värre för mig och här har jag träffat dom som det gått mycket illa för och som gort rena vansinnesdåd utan deras medecin.
Mer
16 år 1 månad sedan #118520 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
Det är som du säger en nackdel att sluta med
antipsykotika.
Dels så kan man ställa till det för sig under psykosen.
Sedan brukar det komma en lång period efteråt
med depression.
Det är lätt att tappa självförtroendet och självkänslan
under tiden.
Att bygga upp det igen tar tid.
Mer
16 år 1 månad sedan #118546 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur lång tid kan det ta ?
Hoppas att du förbättras och du bör långsamt bli bättre om du undviker missbruk. Undvik också cannabis för det är skadligt och kan framkalla psykoser, som gör att många försämras. Tydligen ökar risken för att man skall hamna på gruppboende om man röker mycket cannabis. Men som sagt om du slutar helt med det kommer du nog att långsamt förbättras och du kan då få ett vanligt boende igen. Du hör väl av dig och berättar hur det går för dig.