Anonym eller inte

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1324700 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Anonym eller inte
Det händer ibland att jag köper kalaspuffar. Det är gott med mjölk.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 2 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324758 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anonym eller inte
Jag var en s k pojkflicka och lekte aldrig med dockor utan ville bara ha bilar i present. Det var på 60-talet då Sverige var väldigt konservativt. Min mamma envisades med att klä mig i klänning medan pappa köpte bilarna. Jag blev ju också lite splittrad. Men jag har aldrig lidit av det.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324810 av krokus
Svar från krokus i ämnet Anonym eller inte

Richard skrev: Du kunde väl få lära dig motorer ändå?

Idag ska allt vara jämställt. Killar ska leka med dockor o tjejer med bilar, allt ska följa "genusnormer" o sånt trams...


Ska och ska... Låt barnen leka med det som de tycker är roligt?
Mer
3 år 2 månader sedan #1324829 av Richard
Svar från Richard i ämnet Anonym eller inte
Visst får man leka med vad man vill... Jag har vänner som är trans (en man till kvinna o en kvinna till man). Dom är lika trevliga som mina andra vänner (som är bl.a homofiler o bisexuella), jag tänker inte på det. Men man behöver väl inte uppmuntra barn till att bli det? Det märker dom själva när de når puberteten. Kolla in t.ex hon, Nina Rung, helt galen...
Mer
3 år 2 månader sedan #1324863 av koi
Svar från koi i ämnet Anonym eller inte
Richard. Att berätta för att barn att man kan tycka om personer med samma kön som sig själv eller att det finns de som är födda i fel kropp ger barnet ett rikare ordförråd. Ingen blir ”lockad” att bli bög vid 7 år för att han hörde ordet bög.

Lika lite som att vi har massa traktorer, lastbilar, my little pony eller smurfar springandes på gatorna bara för att barn leker med det och har namn på det.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324887 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anonym eller inte
Men jag tycker inte att det är bra att man uppmuntrar barn att byta kön i tidig ålder som är irreversibelt.