är empati också "biologiskt"?

Mer
15 år 6 månader sedan #150526 av tussilago80tussilago
Mer
15 år 6 månader sedan #150532 av Isa-Alise
Måste bli svårt i det sociala samspelet, Tussilago, om du inte kan ställa en lämplig fråga efter ett påstående om att personen mår psykiskt dåligt... som har du haft en jobbig dag... eller hur mår du just nu... det finns kurser i social träning där man kan öva upp sådant...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #150533 av
Svar från i ämnet är empati också "biologiskt"?

Niklas skrev:

Gäst skrev: Nej, jag undrar bara varför du vill diskutera detta om du nu är fri från dr. Psyk & co.


Känsloargument är ju fel enligt "fysikern" typ PSR. Har man empati ska man anklagas för att ha "känsloargument" och så avfärdas. empati=schizofreni:

“Empathy is the capacity to think and feel oneself into the inner life of another person.”


Så du har fortfarande kontakt med psyk? :rolleyes:
Mer
15 år 6 månader sedan #150541 av tussilago80tussilago
Mer
15 år 6 månader sedan #150547 av Isa-Alise

tussilago80tussilago skrev: isa-alis, ja det sociala spelet är svårt för mig och jag måste definitivt träna.

men det är inte bara ordet psykiskt jag funderar över- jag mår så dåligt att jag inte riktigt känner igen mig hemma, förstår vad folk menar när de säger dator, bok eller liknande, eller då jag ser en dator, böcker med mera....

jag har inte alltid varit sådan här, utan när jag blev sämre slutade jag att förstå saker: vad jag såg och vad folk säger. Min mammas kompis som också fick borrelia, sa samma sak, att det man tittar på är som ett pussel, man fattar helt enkelt inte vad det är man stirrar på eller vad folk säger. Hon blev bättre efter 17 månaders antibiotika. inte vet jag riktigt vad som är fel på mig, men något är fel, och jag kan faktiskt tänka mig att jag faktiskt har någon slags inflammation i blodkärlen som gör att det blir extra trögt för syret att transporteras till alla delar, inklusive hjärnan. Vilket jag faktiskt blivit diagnostiserad för.


Vad har du för medicin - är det Zyprexa? Jag har två kompisar som tappar ord sen de börjat med Zyprexa...
Mer
15 år 6 månader sedan #150557 av tussilago80tussilago