är empati också "biologiskt"?

Mer
15 år 6 månader sedan #151210 av Nissegossen

Jocke skrev: Nä, fy fan! omedelbart när jag körde igenom hålet med full styrka med hjälp av en skruvmejsel så uppstod ett hål i nedanför burkens mitt. Orsak av antingen mejseln eller trycket. Konstig leveranstid till glaset.


Som alltid jocke fattar du fel! Inte fan skall du hugga så galet! Är du inte hålvan ännu? :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #151215 av Jocke
Lögn är en falsifikation! Men en sanning kan vara modifierad. Man hittar bättre egenskaper av lögnen. Men nu går vi djupare, lögnen vill säga sanningen, Den vill förvandla lögn till sanning varför? Men min etiska sanning är enkom, jag får hjälp, alltså kan jag hjälpa andra? Är detta egoistiskt, så säger jag bara, fuck u, we need each other, livet är inte konformistiskt, ve behöver varandra.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 6 månader sedan #151219 av tussilago80tussilago
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #151232 av Jocke
Jo, nu börjar det bli på gränsen till roligt! "just nu" Jag vill vara omedelbar, men som många andra vill säga, shit happens, då ska man var nöjd. Nu slutar jag delvis vara närvarande, hoppas alla fattar att jag enbart vill ha fred?

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 6 månader sedan #151236 av tussilago80tussilago
Mer
15 år 6 månader sedan #151237 av Nissegossen

tussilago80tussilago skrev: jag är inte säker på att jag riktigt hängde med där, jocke, men jag fattade det som att du börjar tycka att det du råkat göra i kortslutningar, faktiskt börja låta lite roligt.... alltid bra när skammen släpper lite grann.. det får jag jobba hårt på själv :cry:

det är lite så här i samhället idag att det är så synd om än den ena, än den andra gruppen. jag är allvarligt talat lite trött på det. jag orkar inte med fler grupper att tycka synd om- och jag tror inte jag är ensam om detta. jag själv har lätt att fastna i tycka synd om facket.. eller uppgivenhetsfacket... och ibladn är allt jag kan göra att skratta åt mina beteenden.

om ni vill ha kul läsning ska ni bli medlemmar på ME-forumet, och läsa de roliga berättelserna under rubrikerna "Hoppsan!" och "roliga minnen av då glömskan ställer till det". Det är riktiga tokigheter och roligheter, det, från förvirrade personer som många har typiska kroniskt trötthetssyndrom-symtom- där man brukar få totala kortslutningar konstant, och även demens/förvirring. Vågar ej kopiera in några av de roligaste här på forumet, eftersom det andra är ett slutet forum. Men jag planerar att skrapa ihop några berättelser och kopiera upp dem för att lämna till psykiatrin då jag upplyser om kroniskt trötthetssyndrom, eller för att ge ut i något häfte.


Suck! Vilket forum?
www.google.se/search?hl=sv&q=ME- ... %B6k&meta=

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum