är empati också "biologiskt"?

  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #151291 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet är empati också "biologiskt"?
Empati är ju fullständigt värdelös i den stundande ödesdigra tidsåldern. Nu när naturen blir skövlad och djurarter utrensade för att fyllas med undermänniskor är det viktigast att inte ta hänsyn till andra utan försöka bedriva en skoningslös utrensningspolitik mot primitiva människor så att endast de högstående blir kvar som är förmögna att förvalta planeten i framtiden.

Kvinnor är ett stort problem, så jag är av övertygelsen att den kvinnliga populationen måste kraftigt reduceras, till kanske sammanlagt 2-3% av befolkningen som hålls som fortplantningsslavar så att de inte kan sprida det onda budskapet och degenerera samhället.
Mer
15 år 6 månader sedan #151292 av tussilago80tussilago
  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #151293 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet är empati också "biologiskt"?
Egentligen är väl 2-3 procent av befolkningen fel. Eftersom de ur fortplantningssynpunkt bara kan brukas ett 5-6 gånger, och en del är infertila, krävs det intellektuella människor för att räkna ut exakt hur många flickor/kvinnor som behövs för att behålla befolkningen konstant.
  • aivo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #151294 av aivo
Svar från aivo i ämnet är empati också "biologiskt"?

Sebastian- skrev: Egentligen är väl 2-3 procent av befolkningen fel. Eftersom de ur fortplantningssynpunkt bara kan brukas ett 5-6 gånger, och en del är infertila, krävs det intellektuella människor för att räkna ut exakt hur många flickor/kvinnor som behövs för att behålla befolkningen konstant.


Visst är ateismen och cynismen väldigt meningsfull?
Mer
15 år 6 månader sedan #151296 av tussilago80tussilago
  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #151297 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet är empati också "biologiskt"?

Krille skrev: Visst är ateismen och cynismen väldigt meningsfull?


Det är fel att stämpla mig som ateist och cyniker då jag är varken eller.

Varje sann religiös person måste betrakta människan som en dualistisk varelse - besittandes både själ och en djurisk kropp. Kroppen representeras av djuriska lustar i stil med driften efter makt eller sex och hunger - men själen står för det spirituellt rena och vad som egentligen är värt att bevara. På sätt och vis betraktar jag därför kroppen som ett själens fängelse. Varje befriad själ måste räknas som en vinst.

Cynism vore att ge upp och inte sprida det glada budskapet.