Undersköterska inom psykiatrin?

Mer
11 år 5 månader sedan #538064 av ikolito
Tack, Leif! Jag har dock inte valt ännu om jag ska läsa till US. Men lutar åt det. Det skulle kännas konstigt att jobba på samma ställe som man har varit inlagd på. Och jag bor på helt ny ort nu och den orten jag bodde på då är inget ställe jag vill jobba på. Men nog tror jag att man skulle kunna jobba på samma ställe, bara att man är frisk och i övrigt lämpad för arbetet. Det är ju en sak då man har en akut psykos eller inte kan fungera normalt. Är dock osäker om jag nu kommer att klara av studier, känner att jag har lite koncentrationssvårigheter, men hoppas att det blir bättre med Abilify (Har satt ut Xeplion). Ska enligt mig läkare ta upp till 3 månader innan Xeplion gått ur blodet, misstänker att det är tröttheten som Xeplion medfört som gör att jag får lite problem med koncentrationen.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #538067 av Guest
Svar från Guest i ämnet Undersköterska inom psykiatrin?
Kan trösta dig med att när jag hade Abilify så gick jag en yrkesutbildning som dessutom krävde mycket läsande men det var inga problem alls. Man blir inte trött eller seg av Abilify utan helt normal. Men ta 5-10 mg bara är mitt råd. Enda nackdelen var att efter ett tag så fick jag rastlösa ben så jag fick akineton utskrivet. Ingen paranoia eller vanföreställningar hade jag under Abilify tiden i alla fall. Allt flöt på och jag åt den till och från i 5 år. Lycka till med vad nu du helst läser.
Mer
11 år 5 månader sedan #538071 av ikolito
Hoppas att jag slipper "spring i benen". Jag står på 10mg Abilify nu och tanken är att jag ska fortsätta med den dosen om det fungerar bra.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #538086 av Guest
Svar från Guest i ämnet Undersköterska inom psykiatrin?

ikolito skrev: Hoppas att jag slipper "spring i benen". Jag står på 10mg Abilify nu och tanken är att jag ska fortsätta med den dosen om det fungerar bra.



Japp håller tummarna för dig att du inte ska behöva drabbas av ataxi (tror det betyder rastlösa ben). :D
Mer
11 år 5 månader sedan #538091 av ikolito
Tack :) Tror att jag har haft det på andra mediciner innan då jag har varit inlagd. En sorts obehaglig känsla i kroppen och då den blir värre vill man liksom bara krypa ur sitt eget skinn.
Mer
11 år 5 månader sedan #538151 av Admin1
Akatisi heter rastlöshet. Ataxi är rubbningar i koordinationen.