Undersköterska inom psykiatrin?

Mer
11 år 5 månader sedan #538153 av Admin1
ikolito,

Det verkar som om de som får Abilify har bättre arbetsförmåga:
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... sfoermagan
Mer
11 år 4 månader sedan #544813 av psyk-syrra

Isa-Alise skrev: Jag tror det finns nån regel om att man inte får ha varit inlagd på fem år inom psykiatrin för att kunna bli anställd inom psykiatrin på en vanlig tjänst.


skulle gärna vilja veta om detta är sant, och isf är min spontana tanke att det är ju omöjligt att kontrollera.
din arbetsgivare får ju såklart inte gå in din patientjournal.
söker man däremot jobb på den klinik man varit inlagd på så kanske folk har koll på vem du är och då är det ju en annan femma.
Mer
11 år 4 månader sedan #544815 av Geta
Kan det finnas sådana regler för anställning inom den övriga sjukvården också?
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #544850 av vnv
Svar från vnv i ämnet Undersköterska inom psykiatrin?
Att jobba i vården är ett säkert framtidsyrke som (nästan) garanterat leder till jobb om du sköter "korten rätt"!
USK kommer alltid att efterfrågas.....Jag gissar dock att USK inom psykiatrin inte kommer att ha samma efterfrågan som USK inom somatiken eftersom att somatiken är SÅ mycket större....

Ibland (men bara ibland!) kan jag sakna den tid när jag jobbade på Onkologiska Kliniken. Lärde mig MASSOR om sjukvården "inifrån" och hade förmånen att jobba med underbar personal och träffa fina patienter. De flesta av dessa lever inte idag och mina tankar går, särskilt i juletid, till alla anhöriga.
Andreas, Simon, Jörgen med flera, In Loving Memory... :hjärta

/vnv :)
Mer
11 år 4 månader sedan #544853 av Geta
vnv,

Jag har undrat över att du inte brukar gå in i diskussioner om hälsa och sjukvård när du har utbildning inom Hälsovetenskap?
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #544861 av vnv
Svar från vnv i ämnet Undersköterska inom psykiatrin?
Geta,

Brukar jag inte?! Ibland gör jag väl det... :)

/vnv :tomte