Vilken typ av hjälp saknar du?

Mer
10 år 5 månader sedan #627635 av killergirl
Men vi är ju två personer
Mer
10 år 5 månader sedan #627640 av Nissegossen
Enkelt, när du lagar mat är de flesta recept för 4 personer och då blir det ju 4 portioner och gör du 4 portioner till middag, förvara 2 av dem i antingen i kylen och ta dem som matlådor på lunch nästa dag, eller lägg båda i frysen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 5 månader sedan #627660 av Utomjordingen
Enligt min kvinna så är psykiatrin bara till för att förstöra för människorna ännu mer. :tänk Psykiatrin har väl aldrig varit bra för någon? Psykiatrin är väl riktigit-riktigt äckligt! Jag skulle inte vilja blanda in mig i psykiatrin men som jag är tvungen till. Psykiatrin är nog det sämsta man kan hamna i.
Mer
10 år 5 månader sedan #627706 av killergirl
Ja det med att beställa mat kanske man kan testa någon gång o se...
Mer
10 år 5 månader sedan #627749 av Admin1
På större orter finns det nog minst en mataffär, som man kan beställa mat från via internet och få det hemkört. Kolla detta: www.ica.se/handla-pa-natet/ica-hemma/

Det jag tycker att kommunerna borde satsa på är att ge fritidschecker till de med psykiska funktionshinder varje år, som gäller på gym, kvällskurser, simhallar mm. Detta för att stimulera till aktivitet och hälsa. Det blir antagligen billigare än om man skall ordna egna fritidsaktiviteter.
Mer
10 år 4 månader sedan #629670 av Utomjordingen
Jag kan tycka det är sjukt att barn idag måste få diagnoser och äta psykmediciner för att vissa barn inte har tillräckligt social kompetens. Måste dessa barn äta psykmediciner hela livet ut för att dom tillexmpel inte kan hålla föredrag inför sin klass. Det verkar så! :stopp