Vilken typ av hjälp saknar du?

Mer
10 år 5 månader sedan #627231 av Amandara
Jag sover fortfarande 12-15 timmar per dygn = tummen ner - men både med och utan neuroleptika.

Ja visst är det surt när man har negativa erfarenheter av psykiatrin - det suger fett! :nej
  • Besökare
  • Besökare
10 år 5 månader sedan #627233 av
Svar från i ämnet Vilken typ av hjälp saknar du?
Va klar i skallen dålig luft?
Mer
10 år 5 månader sedan #627238 av killergirl
Jag saknar att det inte finns någon att vända sig till kvällstid...Dom veckor min sambo jobbar kväll....Jag har nu under en tid mått dåligt tex.o ej orkat vara här o skriva....Har då varit i behov av att ha någon att typ ringa till på kvällen...Ringer jag min Mamma blir hon bara orolig hon är själv Ångestbenägen nu sen Pappa gick bort..Så ibland ringer jag för att ha någon o prata med men kan ej säga hur dåligt jag mår till henne..Samma gäller sambon som då blir orolig o mår dåligt på jobb o ibland kör hem...Det är ett stöd jag kan sakna..en kvälls /natt kontakt...
Mer
10 år 5 månader sedan #627262 av Admin1
Eos,

Det finns något som heter Case Manager, som bl.a förekommer för de som också har missbruk. En Case Manager koordinerar vården och ser till att alla nödvändiga saker blir gjorda och att man inte hamnar mellan stolarna.

Killergirl,

Efterlyser en slags telefonjour på kvällstid. Borde gå att ordna tycker man.

Själv så har jag märkt att många är missnöjda med psykiatrin och det borde finnas en bättre hantering av missnöjet med psykiatrin och en ambition att hantera missnöjet att få alla nöjda.
Mer
10 år 5 månader sedan #627308 av Eos
Svar från Eos i ämnet Vilken typ av hjälp saknar du?
Admin, det var nytt för mig.
Mer
10 år 5 månader sedan #627351 av Nissegossen
:tänk Killergirl om du skickar pm till mig, för att jag är ofta vaken på natten, men du är inte inloggad vad jag sett. Men när jag är ofta vaken på natten och min telefonsladd inte är urtagen ur modemet är jag vaken och då går det att prata med mig. Jag kan ge dig mitt telefonnummer om du vill och är intresserad?

Är det så att jag har i sladden och sover, var beredd att jag bara svarar vänta, sedan lägger jag av luren, jag svarar inte direkt utan då går jag på toa och kissar och därefter en kopp kaffe från vatten värmt i mikron, alltså snabbkaffe. Sedan får du nog om du är kvar i luren höra mig hosta igenom morgonens första cigarrett, först därefter går det att tala med mig och då är jag nyanserad och kan ta samtalet.

Jag är bara oerhört förvånad över att du varit på viska på natten för att jag har inte sett skymten av dig och jag brukar ha koll på de som är på sajten på natten.
Kram
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum