Schizofreni pga cannabis och droger???

Mer
10 år 8 månader sedan #604659 av Dot

Hurt skrev: GHB hade ja glömt eller gbl och efedrin....hur ska ja fråga hur var meskalin då???


hur gammal är du??


Många säger att meskalin är som en blandning av svamp och LSD, och jag tycker det är en ganska passande jämförelse.. mådde dock bara dåligt under hela trippen.. det var under en period då jag inte mådde så bra i övrigt, så det var kanske inte så konstigt..

Jag är 28 år..
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #604672 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet Schizofreni pga cannabis och droger???
de e hänt mej aldrig att lsd har varit en välmående resa. lsd är ju psykos..svampar har ja haft bra upplevelser av, men även dåliga...min absoluta favvo var nog 2cb och 2ci, den drogen ja gillar minst e nog lsd och dmt.... ja e 32 år...


ja blev schizofren pga cannabis...som var min huvuddrog innan ja började med alkohol och heroin...ja börja med alkohol och heroin pga schizofrenin...
Mer
10 år 8 månader sedan #604702 av Admin1
Hurt,

I vilken ålder började du med cannabis? Det verkar som psykosrisken ökar mest om man använder cannabis i tonåren.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #604765 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet Schizofreni pga cannabis och droger???
18 år
Mer
10 år 8 månader sedan #604766 av Geta
Det sägs att man stannar i den mentala utvecklingen om man börjar med cannabis i unga år.

Det gäller nog det samma om schizofrenin bryter ut i tonåren.
Mer
10 år 8 månader sedan #604883 av Admin1
Det är väldigt intressant att cannabisrökning i tonåren verkar öka risken för schizofreni kraftigt, men inte om man röker i vuxenålder. Kanske är det så att all schizofreni triggas av någonting i tonåren, som gör att sjukdomen bryter ut lite senare i livet. I tonåren mognar och utvecklas hjärnan och kanske är det då felet uppstår.