Förföljd på riktigt

Mer
10 år 5 månader sedan #631340 av Richard
Svar från Richard i ämnet Förföljd på riktigt

Admin1 skrev: Jag tror inte de övervakar din telefon eller internet, men en sak är jag säker att de kollar om du beställer farliga ämnen utomlands. Tror de kan ha bevakning på dig i posttullen.

Jo, det är möjligt. Men jag beställer inget suspekt mera. Ska tom. sälja min laserpekare, då de blir tillståndspliktiga nästa år.
Mer
10 år 5 månader sedan #631342 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förföljd på riktigt
När min systerson var 9 år åkte han och jag till A6 i Jönköping. Där köpte han en laserpekare. Jag sa till honom
att inte använda den på tåget, då det kunde bli problem. Han har roligt åt det än idag.
Mer
10 år 5 månader sedan #631350 av Richard
Svar från Richard i ämnet Förföljd på riktigt
Ja, de som säljs i Sverige får man ha. De är på < 5 mW. Jag har en som är köpt i Kina som är på 1 250 mW, kan förstöra ett öga direkt.
Mer
10 år 5 månader sedan #631351 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förföljd på riktigt
Katter tycker visst att det är roligt att leka med laserpekare.
Mer
10 år 5 månader sedan #631354 av Richard
Svar från Richard i ämnet Förföljd på riktigt
Jo, de gör alla katter jag har träffat på. Men man ska tänka på att använda svaga laserpekare. En gång lyste jag vår katt Bobo i ögat (o den var ändå ganska svag) så det blev helt grumligt, men som tur var gick det över snabbt.
Mer
10 år 5 månader sedan #631532 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förföljd på riktigt
Efter Breivik tror jag att säkerhetspolisen har hyfsat noga koll på inköp som kan tyda på terrorism. De hade kunnat stoppa Breivik med en sådan mer rigorös koll. Säkert kollar de efter sådant nu.