Har ni upplevt något av psykos under barndomen?

Mer
8 år 2 månader sedan #804861 av notwoodstock
Jag frågar, för några få gånger när jag var barn så hände det mystiska händelser, som jag fortfarande inte har förstånd för.

Även åren innan jag insjuknade och precis innan, så började verkligheten bli påverkad.

Men frågan gäller perioden långt innan ni blev sjuka.
Mer
8 år 2 månader sedan #804901 av Admin1
Nej, det hade jag inte. Psykossymptom kan förekomma hos barn, men behöver inte ge psykos senare. Samma sak gäller vid tonåren tendens till psykos kan finnas, men bara 30 % får psykos.
Mer
8 år 2 månader sedan #804952 av notwoodstock
Jag syftar på mystiska händelser, som man idag kan förstå att det måste ha varit något speciellt.

När jag var 9-12 år eller så, så satt jag en julaften med en julklappsbok, och jsg tror jag mådde barnpsykotiskt en stund - jag förstod naturligtvis inte vad som hände. Idag vet jsg forfsrande bara minnet av händelsen, där i soffan jag satt.
Mer
8 år 2 månader sedan #804955 av krokus
Toaletten ropade på mig när jag var 9 år (hörselhallucination alltså). Ett tag senare (fortfarande 9 år) försökte jag ta mitt liv första gången, men vågade inte riktigt hoppa från den höga höjden. Stod där och grät en stund för att sedan gå tillbaka till skolan/fritids. Vet inte om detta räknas som psykotisk upplevelse?
Mer
8 år 2 månader sedan #805191 av Admin1
Vid psykos brukar psykossymptomen vara många och upprepade och inte enstaka händelser.
Mer
8 år 2 månader sedan #805254 av koi
Jag såg ett ufo när jag var 10. Cyklade dit för att titta närmare. Min vän försvann. Minns inte hur. Sen var ufot borta. Bara borta. Jag cyklade hem ensam och blev 20 minuter sen hem. Min vän ville inte prata om den kvällen efteråt. Vet ej om vi/jag verkligen såg ett ufo eller om jag fick nån psykotisk händelse.

När jag var 15 började djävulen prata med mig. Jag försökte ta livet av mig två gånger innan jag blev 18. Insåg att jag kommer få mer ont än vad jag kommer dö så jag avstod. Tänkte hoppa från ett berg och ett fönster på 6:e våningen.