Har ni upplevt något av psykos under barndomen?

  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #810255 av Frankie
Svarade 'nej'.
Hade aldrig några problem som barn öht...
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #810257 av Miika
Nej jag fick min första psykos i 30-års åldern
Mer
8 år 2 månader sedan #810258 av Nissegossen
Har minnen från 8 år då jag hörde en röst och den var väldigt negativ mot mig. I tredje eller fjärde klass hade vi ett matteprov och jag hörde något som jag fått från klasskamraterna eller på annat sätt och jag slogs med de irrelevanta talen jag hörde i huvudet, jämfört med hur jag försökte lyssna på min egen tankekedja där jag försökte hålla koll på realiteten jag hade inom mig. Ogörligt, från den stunden tog jag avstånd från allt vad gäller matematik.

Jag kallar mig störd i min utveckling inte att vara utvecklingsstörd.

Fast att räkna i huvudet har jag alltid varit bra. Ett tag lade jag samman det jag köpte i kundvagnen och sade vad det kommer att kosta, med det jag räknat i huvudet och vägt frukt och grönsaker i handen och kassörskan sade, det är kusligt när du säger vad det kostar innan jag ens slagit in det. Därför slutade jag säga summan överhuvudtaget när jag handlar.

En annan gång var jag i en grönsaksaffär och där var också min gamle gymnastiklärare och jag vägde som alltid det jag handlat i handen och sade därför till han i kassan vad det kostar och trots ingen våg för min del sade jag på kronan när vad det skulle kosta. Min Gymlärare, ja, han är värd en historia för sig sade; Du kunde i alla fall blivit grönsakshandlare. Jag sade urskuldande ja, men jag vägde ju lökarna i handen! En kvinnlig kund fattade komiken och storflabbade.

En gång har dessutom min vana att räkna summan räddat mig från att bli anklagad för snatteri. Till de som är kristna, ja, jag var ärlig och sanningen gjorde mig fri.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #810268 av Jesus/magnus
tja... jag ser inte nån lösning på era trubbel. inte till mina trubbel heller.
däremot kan jag säga till alla våra barn inombords, inget av vad ni varit med om
som varit negativa situationer, det är inte era fel!

som litet barn är man oskuldsfull. oskuldsfullhet är Jetbränsle för ondskan.
mörkret, det andliga mörkret, vill roffa åt sig vår oskuldsfullhet.
typ som " dementorerna " i harrypotter filmen. dementorer finns nu i gross å
parti, och för varje barns förlust av oskuldsfullheten, så blir det en dementor till.
sorgligt va?

jo, jag har inga klara minnen från min barndom, från 10års åldern å neråt.
kanske eventuellt om en middag vi hade i min farbrors sommarstuga.
[kan va symboliskt]

J/m












2016'03'06
kl 16:31, swetime.

John 8:31-32.
Mer
8 år 1 månad sedan #810337 av Admin1
Har man psykos brukar symptomen komma väldigt ofta. Enstaka symptom i ens liv har inte så stor betydelse,
Mer
8 år 1 månad sedan #810346 av Bitte