Har ni upplevt något av psykos under barndomen?

Mer
8 år 1 månad sedan #810831 av MsTibbs
Ja. Jag såg mannen som jag senare fick reda på hängt sig i grannhuset. Men det kanske räknas somspöke? Hundtassande också, efter att vi fick ta bort dem.
Mer
8 år 1 månad sedan #812210 av sodergardfia

Nissegossen skrev: Dock en händelse var på en avd när jag låg inne och skulle hänga mig i livremmen och gjorde ordning den för att hänga mig i fönstret och jag står med två bitar livrem i handen och det kommer in en skötare och säger, vad håller du på med? Efter det fick jag vak och en kille gick med mig vad jag en gjorde. fick tex ha öppet toa dörren så att han såg vad jag höll på med.

He, he, bister humor, jag har i dag en livrem som håller.


Påminner mig om en grej som hände mig 2012. Jag var på väg hem och hade hemska självmordstankar om att hänga mig i remmen på min handväska. Jag kände att det var satan som gav mig tankarna och jag befallde honom att lämna mig. Precis då lossnade remmen från väskan så att väskan fölk i marken och remmen låg utsträckt, som en inbjudan till att hänga mig! Jag tror det var satan som försökte lägga in en sista stöt.

Senare har jag hört att man inte skall tilltala satan ens på detta sätt. Det kan ha varit därför han ryckte loss min väskrem.
Mer
8 år 1 månad sedan #812212 av sodergardfia
Kan tilläga att remmen inte bara låssnade tillfälligt, utan sömmen släppte. PRECIS när jag sa det där.

Numera tror jag på det som står i Jakobsbrevet 4, att närmar vi oss Gud närmar han sig oss och står vi emot satan så flyr denne från oss. Detta är det enda skydd vi behöver. Inga ord behövs, utom möjligen böner till Gud
Mer
8 år 1 månad sedan #812276 av wasp
Religiösa grubblerier - är det så bra det? Det tror jag nog inte!!
Mer
8 år 1 månad sedan #812306 av Jesus/magnus
tack nisse, verkade som en bra film.

tack mstibbs för sammanfattningen ;)

tack bitte för att du dela med dig, jag bryr mig.
det gör även många fler, även om de inte säger det
att de ber för dig. lev livet! det är det som är meningen.

J/m

John 8:31-32.
Mer
8 år 1 månad sedan #812398 av Richard
Min mamma har sagt nu när jag är vuxen, att jag var lite avvikande som litet barn. Jag minns att jag var ganska ond, o gillade att "orsaka olyckor" för andra, bl.a. på dagis fick jag till så att 3 andra fick åka till sjukhuset efter att jag "varit ond" mot dem. Men jag tror inte jag hade psykos som liten.