Vilken hjälp har du fått?

Mer
7 år 10 månader sedan #837982 av cecilia76

Admin1 skrev: För mig själv har den bästa hjälpen varit självhjälp. T.ex kom jag på ett sätt att bli kvitt mina röster.


Intressant Admin,jag har också blivit av med mina röster. Mycket flummigt kan jag anta att det låter, men tror det har med någon energi som personer som är bra för dig och som du är nära kan hjälpa. Upplevde skillnaden som dag och natt när jag var mellan fem år och sex. Det som löste det var att jag fick flytta från en "kall" i mina ögon, familj. Utifrån var den välfungerande men den rätta värmen fanns knappt. Oj, nu blev det rörigt, eller? . Vad har hjälpt er?
Mer
7 år 10 månader sedan #837993 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilken hjälp har du fått?
Jag blev också hjälpt genom att ha mindre kontakt med mina föräldrar.
Då kom glädjen tillbaka.
Mer
7 år 10 månader sedan #838001 av notwoodstock
5 år i baptistförsamlingen räddade mig.

Då blev resten möjligt att orka med. Fast dom missförstod mig länge, men det är ju så många personer man inte känner där, det påverkade. Nu har jag frid över det hela.
Mer
7 år 10 månader sedan #838002 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilken hjälp har du fått?
Problemet är väl att du har fått med dig tron på demoner från kyrkorna.
De verkar störa dig mycket.
Mer
7 år 10 månader sedan #838005 av notwoodstock
Allt är inte demoner, men Bibelns ord säger att vi kämpar inte mot kött och blod, utan mot andemakter.
Mer
7 år 10 månader sedan #838077 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilken hjälp har du fått?
Jag blev av med rösterna genom att koncentrera min uppmärksamhet utåt. Sedan när jag skulle lägga mig låg jag på sidan med örat mot kudden och tittade på väggen. Risken för röster är störst vid läggdags och vid inaktivitet och vila.