röster

Mer
19 år 9 månader sedan #3045 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet röster
Hej! Mina (ofta) otrevliga röster är mer framträdande då jag är stressad, tex om jag är på en affär där det är mycket folk, pang blir de hög ljuda. Tex. i kassan säger de " kassören försöker lura på mig rutten mat", eller
" alla ser att du inte ör hemma här din värdelösa människa"

Annars komenterar de bara saker mer som i bakgrunden.

När jag hör rösterna är de typ som vilken som helst skulle tala till mig, har dock aldrig provat att hålla för öronen, men att lyssna på musik via MD-spelare för dem att verka mindre övertygande ( om jag kan säga så).

Föresten min läkare fick mig att fylla i en massa frågor angående mina röster, har någon av er fått gjort det oxå???
Mer
19 år 9 månader sedan #3050 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet röster
Hej silverseven! jag har inte fått fylla i ett sådant papper.
Mer
19 år 9 månader sedan #3052 av stefan
Svar från stefan i ämnet röster
Hej, jag har inte heller fått fylla i ett sådant papper, men i mitt fall kanske det inte behövdes eftersom jag ganska ingående beskrev allt som hade med mina röster att göra. Admin har rekomenderat att man inte ska lyssna till rösterna, men det är en svår konst speciellt när man har ständiga rösthallucinationer. Numera är det lite bättre och jag har endast problem när jag ska gå och lägga mig. Om det finns någon därute som har samma problem som jag hade(Jag hörde precis allt som jag tänkte), så är nog det bästa att engagera sig i något som innebär fysisk aktivitet. När inte det fungerade brukade jag repetera saker som jag hört t.ex fågelsång, vad någon sagt eller ett ljud vilket som helst och när jag gjorde det hördes inga röster.
Mer
19 år 9 månader sedan #3053 av Geta
Svar från Geta i ämnet röster
En förklaring till att ha röst-hallucinationer: Det är drömmar fast man är fullt vaken. Drömmer gör de flesta människor vad jag vet.
I drömmen läggs saker tillrätta, bearbetas och sorteras.
När det går så långt, så att man drömmer fast man är vaken så har det hänt något extra svårt i ens liv, som man inte kan smälta. Det är något som oroar, som man inte kunnat lämna och gå vidare.